در حال خواندن
درخواست فرانسه از آلکاتل لوسنت برای تجدیدنظر در اخراج کارمندان
0

رییس جمهور فرانسه از آلکاتل لوسنت خواست تا جایی که می‌تواند موقعیت‌های شغلی را در این کشور حفظ کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سازنده تجهیزات مخابراتی اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ هزار نفر یا حدود ۱۴ درصد از کل نیروی کاری جهانی خود را حذف کند.
 
اعلام این تصمیم از سوی این گروه فرانسوی آمریکایی که قصد دارد ۹۰۰ موقعیت شغلی را در فرانسه حذف کند، با انتقاد دولت فرانسوا اولاند روبرو شده است.
 
اولاند که تدابیری را برای کاهش روند صعودی بیکاری به اجرا گذاشته، اظهار کرد: آلکاتل لوسنت در چارچوب تصمیماتی که برای سازماندهی مجدد گرفته، باید تا جایی که می‌تواند حذف مشاغل را محدود کند.
 
آلکاتل لوسنت حذف مشاغل را آخرین فرصت برای نجات شرکت و جلوگیری از ضرر بیشتر اعلام کرده است. مقامات این شرکت در نشست شورای کارهای اروپایی اعلام کردند که قصد دارند از هر هفت کارمند، یکی را اخراج کنند.
 
این گروه قصد دارد فعالیتش را در حوزه‌هایی با رشد بالا مانند اینترنت پرسرعت نسل چهارم متمرکز کند و با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های ثابتش، یک میلیارد یورو صرفه جویی کند.
 
آلکاتل لوسنت که ۷۲ هزار نفر را در سراسر جهان در خدمت دارد، با رقیبان بزرگی مانند اریکسون، هواوی و نوکیا رقابت می‌کند و پنج سه ماهه پیاپی ضرر خالص داشته است. این گروه قرار است ۴۱۰۰ نفر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، ۳۸۰۰ نفر در آسیا و ۲۱۰۰ نفر در قاره آمریکا اخراج شوند.
 
بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه سی.اف.دی.تی فرانسه اعلام کرده که با طرح اخراج گسترده آلکاتل لوسنت مبارزه خواهد کرد.
 
آلکاتل لوسنت سال گذشته ۱.۲ میلیارد یورو ضرر خالص داشت که بخشی از آن به علت هزینه اخراج پنج هزار نفر بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر