در حال خواندن
خرید آیفون از جنوب تهران به صرفه‌تر است!
0

شاید تعجب کنید که بهای تمام شده گوشی‌ آی‌فون در نقاط مختلف تهران دارای تفاوت‌ قیمت‌های فاحشی است که این تفاوت قیمت نیز رابطه مستقیمی با محل خرید گوشی و قیمت تمام شده نرم‌افزارهای آن دارد.
نود آی سی تی – به تازگی دیده شده که برخی از فروشندگان در هنگام نصب نرم‌افزارهای گوشی‌های آی‌فون به صورت دلخواهی عمل می‌کنند و به دریافت هزینه‌های گزاف از کاربران این کالای ارتباطی می‌پردازند.
بررسی‌ها از بازار تلفن همراه در نقاط مختلف تهران نشان می‌دهد که فروشندگان این کالای دیجیتالی برای فروش گوشی و حتی نصب نرم‌افزار دارای تعرفه ثابتی از سوی اتحادیه نیستند به طوری که قیمت گذاری‌ها در این خصوص بر اساس سلیقه صورت می‌گیرد.
بر این اساس در جنوبی ترین نقطه تهران برای نصب نرم‌افزارهای اپل هزینه‌ای تا سقف ۲۰ هزار تومان از فروشنده اخذ می‌شود اما در مرکز تهران این رقم به سقف ۱۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.
بر اساس شنیده‌های صورت گرفته ازسوی فعالان این حوزه ، برخی از کاربران اپل به ویژه در نقاط به اصطلاح بالای شهر تهران بدون هیچ گونه اطلاع اولیه‌ای از هزینه نصب نرم‌افزارها اقدام به پرداخت‌ هزینه‌هایی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌:کنند.
به گزارش موبنا، به اعتقادبرخی از کارشناسان این حوزه متاسفانه به دلیل نبود اتحادیه مستقل برای این کالای ارتباطی و همچنین عدم نظارت‌های مستمر از سوی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی که خود را متولی این حوزه می‌داند باعث شده تا هر روز شاهد کلاهبرداری جدیدی از سوی فروشندگان در سطح بازار تلفن همراه باشیم.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر