در حال خواندن
حکیم جوادی: برای رفع فیلتر«گوگل ادوردز» وساطت می کنیم
2

علی حکیم جوادی اعلام کرد که این سازمان واسطه شرکتها برای رفع فیلتر تبلیغات در گوگل خواهد شد.
نود آی سی تی – رییس سازمان فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فیلتر بخش تبلیغات گوگل گفت: انبساط ما این بوده که با تبلیغ در گوگل ارز از کشور خارج می شود.
وی ادامه داد: دلیل این امر آن است که با هر کلیک برروی تبلیغات گوگل از شرکتهای ایرانی پولی دریافت می کند و البته ارزی هم واقعا از کشور خارج می شود، اما مساله اصلی این است که این تبلیغات باعث رونق در کسب و کار
 شرکت های ایرانی می شود و می تواند تجارت الکترونیکی را توسعه دهد.
حکیم جوادی افزود: با پیگیریهایی که از سوی شرکتها انجام شد ما متوجه شدیم که این شرکتها هستند که از این فیلتر ضرر می بینند لذا با وجودی که فیلتر این بخش از گوگل به ما و وزارت ارتباطات ربطی نداشت تصمیم گرفتیم برای رفع فیلتر گوگل ادوردز واسطه شویم تا این مشکل شرکت ها هم حل شود.
این در حالی است که قبل از انجام این مصاحبه رییس سازمان فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرگزاری مهر با تشریح جزییات و دلایل ایجاد محدودیت برای برخی سرویس‌های گوگل گفت: تنها در بخش تجارت الکترونیکی شرکت‌هایی که از این مسیر تبلیغات می کرده‌اند، محدودیت ایجاد شده است.
علی حکیم جوادی، در تشریح محدودیت دسترسی به برخی کاربردهای موتور جست‌وجوی گوگل که چندی پیش از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اشاره شد، گفت: در ارتباط با گوگل محدودیت خاصی در بخش‌های مختلف آن نیست و تنها در بخش تجارت الکترونیکی، شرکت‌هایی که از این مسیر تبلیغات می‌کردند، محدود شده‌اند که درصدد هستیم این محدودیت را برداریم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه محدودیت دسترسی به کاربردهای گوگل از طریق وزارت ارتباطات نبوده و این وزارتخانه تنها نقش واسطه را در اعمال محدودیت برای مصادیق مجرمانه ایفا می‌کند، ادامه داد: هم اکنون دسترسی شرکت‌هایی که از طریق گوگل نسبت به بازاریابی، فروش و تبلیغات اقدام می‌کردند بنا به دلایلی از سوی مراجع تصمیم گیر و کمیته تعیین مصادیق محدود شده که در این زمینه تلاش براین است که این محدودیت رفع شود.وی از ارایه تقاضای مرکز تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت برای رفع این محدودیت خبر داد و گفت: دلایلی در دست تهیه است که بتوانیم ثابت کنیم سرویس تجارت الکترونیکی گوگل منجر به مصادیق مجرمانه نخواهد شد و شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند بتوانند بدون محدودیت به فعالیت خود ادامه دهند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه محدودیت دسترسی برای سرویس خاصی در موتور جست‌وجوی گوگل از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد نشده است، در مورد برخی سرویس‌های دیگر گوگل که هم‌اکنون دسترسی به آن برای کاربران ممکن نیست، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان واسطه تنها اقدامی که می‌تواند انجام دهد این است که در زمینه تصمیم‌های صورت گرفته دلایلی بیاورد تا ثابت شود این کاربردها بخش‌های مفیدی نیز دارند که برای کاربران قابل استفاده است تا چنانچه کمیته تعیین مصادیق موافقت کند این سرویس‌ها در ایران رفع محدودیت شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش گفته بود که برای برخی از کاربردها که نیاز به امنیت بیشتری دارد با توجه به اینکه گوگل مراجعه‌ای به ما نداشته که بتوانند این ملزومات را در اختیار کشور بگذارند، محدودیت‌هایی ایجاد شده تا ما بتوانیم ارتباطاتی را که از این طریق مردم می‌توانند داشته باشند، امن کنیم و برای برخی از کاربردها محدود شده است. البته با آنها مکاتباتی در این خصوص داشته‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
براساس آخرین بررسی‌ها هم‌اکنون دسترسی به سرویس‌هایی همچون یوتیوب، گوگل درایو، بلاگر و غیره در ایران ممکن نیست.
در همین حال براساس نتایج تحقیقات به عمل آمده کل سود موتور جست‌وجوی گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده که سود این موتور جست‌وجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، ۴۴۳ میلیارد تومان – البته با قیمت دلار ۱۶۰۰ تومانی – تخمین زده شده است.
براین اساس هر ایرانی روزانه به طور میانگین پنج بار در گوگل جست‌وجو می‌کند و میانگین سالیانه تعداد دفعات جست‌وجو در گوگل توسط کاربران ایرانی یکهزار و ۸۲۵ بار اعلام شده است.
به گزارش فناوران، در این بررسی‌ها مشخص شده که ۴۰ درصد کلیک کاربران ایرانی روی لینک‌های تبلیغاتی ظاهر شده در نتایج جست‌وجو است و ۳/۷ بار تعداد دفعاتی است که کاربران ایرانی در سال بر روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند. براین اساس میانگین درآمد گوگل به ازای هر کلیک بر لینک‌های تبلیغاتی ۰۴/۱ دلار و میانگین درآمد سالیانه گوگل از هر کاربر ۳/۷ دلار است و در مجموع این موتور جست‌وجو از کاربران ایرانی طی یک سال۲۷۷ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۷-۰۵ در ۰۸:۵۱

    موتور جستجو هم فیلتره البته اصلا لود نمیشه حالا باید چی کار کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    یک سایت ایرانی با امکانات گوگل ایجاد کنید بعد اقدام به این کارهای احمقانه کنید
    ماهم مسلمانیم و این اقدام گوگل را محکوم می کنیم اما وقتی شما بجای ایجاد یک رقیب دست به خود تحریمی میکنید ماباید چه کار کنیم

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۷-۰۷ در ۱۰:۱۷

    cmd.exe
    را باز کنید تایپ کنید ping google.com
    آدرس آی پی که بر می گردونه را کپی کنید تو بروزر.

    مثلا
    ۷۴.۱۲۵.۱۴۳.۱۰۱

ارسال یک نظر