در حال خواندن
حجاج ایرانی برای رفتن به عربستان چه سیمکارتی بخرند؟/سیمکارت ایرانی بخریم یا عربستانی؟
0

یکی از چالش های پیش روی برای آن دسته از مسافرانی که به خارج از مرزهای کشور سفر تهیه سیمکارت های کشور مقصد و اعلام شماره مذکور به بستگان و دوستان در کشور مبدا است. دردسرهای تهیه و خرید سیمکارت جدید توسط مسافر از یک سو و چشم انتظاری وابستگان برای دریافت شماره جدید از سوی دیگر موضوع ناخوشایندی است که تنها راه حل آن در استفاده از رومینگ بین المللی اپراتور کشور مبدا است. هرچند که این راه حل از سال های پیش نیز وجود داشته است چندان مورد توجه نبود چرا که هزینه های رومینگ بین المللی بسیار بالا بودند و اشخاص ترجیح می دادند راه سخت تهیه سیمکارت کشور مقصد را انتخاب کنند.

در حال حاضر اپراتورهای بزرگ کشور برای آسایش حال مشترکان خود بسته های رومینگ بین المللی را تهیه کرده اند که در این گزارش قصد داریم تعرفه های رومینگ بین الملل در سفر حجاج به کشور عربستان را با هم مقایسه کنیم.

بسته های اینترنت رومینگ همراه اول

اپراتور همراه اول با فرا رسیدن موسم حج بسته های رومینگ بین الملل متنوعی را برای حجاج درنظر گرفته است. بسته اینترنت ویژه رومینگ حج ۶۰ روزه که حجم آن ۱.۵ گیگابایت است، با قیمت ۱۸۰ هزار تومان، بسته ۳۰ روزه ۳۰ گیگابایت همراه با ۳۰ دقیقه مکالمه رایگان به قیمت ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، بسته ۷ روزه ۵۰۰ مگابایت ۱۴۰ هزار تومان، بسته ۷ روزه ۳ گیگابایت همراه با ۱۰ دقیقه مکالمه رایگان ۴۴۰ هزار تومان و بسته ۳۰ روزه ۱۰ گیگابایت همراه با ۱۵ دقیقه مکالمه رایگان یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان برای مشترکان همراه اول طراحی شده است.

بسته های اینترنت رومینگ ایرانسل

اپراتور ایرانسل نیز برای حجاج ایرانی بسته اینترنتی را با حجم ۱.۵ گیگابایت با قیمت ۱۸۰ هزار تومان که مدت اعتبار آن ۶۰ روز است، طراحی کرده است.

در یک نگاه کلی به بسته های معرفی شده توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در سفر به کشور عربستان چیزی که بیش از همه مشهود است تنوع بسته های ارایه شده توسط اپراتور همراه اول است. در واقع اینطور به نظر می رسد که اپراتور همراه اول با بررسی رفتار مشترکان خود در سفر به عربستان در موسم حج توانسته الگوهای متنوعی را استخراج و متناسب با نیاز گروه های مختلف بسته های متفاوتی را طراحی کند. تنوع این بسته ها آزادی عمل بیشتری در اختیار مشترکان اپراتور همراه اول می گذارد.

سیمکارت عربی یا ایرانی

با توجه به اینکه برخی حجاج در این سفر عبادی مذهبی، به سمت خرید سیمکارت های عربی می روند، مقایسه ای هم بین تعرفه های اپراتور برتر ایران در ارائه بسته های ویژه حج (که همان همراه اول است) و اپراتورهای عربستانی داریم.

همانطور که در جدول مشخص است «کمترین قمت هر دقیقه مکالمه با ایران» با سیمکارت Zain عربستانی ۲۸۸۰۰ تومان، با سیمکارت STC عربستانی ۲۸۸۰۰ تومان و از طریق رومینگ همراه اول ۶۰۰۰ تومان است.

از آن جهت که حجاج بیشترین تماسشان با ایران است، بهتر است فقط از سیمکارت ایرانی همراه اول استفاده کنند و به هیچ وجه به سمت استفاده از سیمکارت های عربستانی نروند؛ شاید امسال تنها سالی باشد که به شکل مشخص و شفاف و به صراحت باید حاجیان را به سمت استفاده از سیمکارت ایرانی به دلیل بحث مقرون به صرفگی و سهولت در استفاده سوق داد.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر