در حال خواندن
جی‌میل رفع فیلتر شد
0

کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ دستور رفع فیلتر پست الکترونیک جی میل را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد.
نود آی سی تی – دسترسی به پست الکترونیک شرکت گوگل – جی میل- که از روز دوم مهرماه جاری مسدود شده بود، شامگاه روز یکشنبه نهم مهرماه بار دیگر برای کاربران ایرانی فعال شد.
دکتر محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ با تایید رفع محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به سرویس ایمیل جی‌میل گفت: کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ طی حکمی دستور رفع مسدودی سرویس جی میل را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد.
وی با بیان اینکه مشکل تفکیک دو سرویس جی میل و یوتیوب بر روی پروتکل https حل شده است، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی زمانی که برایش در نظر گرفته شده بود، راه‌های فنی تفکیک این دو سرویس شرکت گوگل را انجام داد.
گفتنی است، این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ پیش از این وجود اشکال فنی را دلیل عدم دسترسی به جی میل عنوان کرده بود و گفت: جی میل ناخواسته قطع شده و ما هیچ وقت نخواسته و نمی خواهیم که جی میل و سرویس های گوگل را در ایران فیلتر کنیم.
گفتنی است، دسترسی حدود ۳۴ میلیون کاربر ایرانی اینترنت به پست الکترونیک شرکت گوگل – جی میل – و دیگر سرویس‌های این شرکت نزدیک به یک هقته مسدود شده بود و با وجودی که مسوولان ابتدا دلایل این قطعی را محکوم کردن سوء استفاده از فضای مجازی برای توهین به مقدسات و نیز به دنبال تقاضای مردم عنوان کردند اما در نهایت یک عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ وجود اشکال فنی را دلیل این عدم دسترسی عنوان کرد و گفت: جی میل ناخواسته قطع شده است و ما هیچ وقت نخواسته و نمی خواهیم که جی میل و سرویس های گوگل را فیلتر کنیم.
هم اکنون دسترسی به سرویس جی میل برای کاربران ممکن شده و سرویس یوتیوب شرکت گوگل که پیش از این نیز برای کاربران ایرانی فیلتر شده بود همچنان مسدود است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر