در حال خواندن
جریمه ۱۸ میلیون دلاری در انتظار گوگل در هلند
0

شرکت گوگل ممکن است به علت نقض حریم شخصی در هلند تا ۱۸.۶ میلیون دلار جریمه شود. رگولاتوری هلند از این شرکت خواسته تا به حریم شخصی کاربران هلندی‌اش احترام بگذارد
نود آی سی تی -مقامات هلندی می‌گویند بررسی هایشان نشان می دهد که گوگل از طریق استفاده از اطلاعات شخصی کاربرانش مانند اطلاعات مربوط به تاریخ استفاده از سرویس‌های گوگل و موقعیت مکانی آنان قوانین حفاظت از داده های خصوصی افراد خود را نقض کرده است. هدف اصلی گوگل از این کار بمباران تبلیغاتی کاربران بوده است.سازمان هلندی Data Protection Authority (DPA) هم اعلام کرده گوگل تا پایان ماه فوریه سال ۲۰۱۵ یعنی کمتر از سه ماه دیگر فرصت دارد تا نحوه استفاده و جمع آوری داده های کاربران را در هلند تغییر دهد و در غیر این صورت باید در انتظار جریمه ای سنگین باشد.علاوه بر هلند پنج کشور دیگر اروپایی شامل فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا نیز در حال تحقیق در مورد این مساله هستند. مقامات مربوطه در این کشورها می‌گویند گوگل با ترکیب داده‌های به دست آمده از کاربران در زمان استفاده از ایمیل، جستجوگر، وب سایت های ثالث مجهز به ابزار ردگیری گوگل، داده های موقعیت مکانی و ویدیوهای مشاهده شده کاربران تبلیغاتی را برایشان نمایش می دهد. همچنین این نگرانی وجود دارد که گوگل داده های یاد شده را در اختیار سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا قرار دهد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر