در حال خواندن
جذاب‌ترین گجت‌های CeBIT2013
0

CeBIT به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری مجموعه گجت‌های هیجان‌انگیز و جذابی از دستکشی که روی صفحه لمسی تلفن همراه کار می‌کند تا هلیکوپتر جاسوسی همراه کنترل از راه دور، را طی پنج روز عرضه کرده است.
دستکش اسپیکرداریک شرکت فناوری چینی با نام وینرشاین دستکشی را برای دوستداران فناوری عرضه کرده که در روزهای سرد زمستانی بتوان بدون تحمل سرما از صفحه لمسی تلفن خود استفاده کرد.این دستکش دارای یک قطعه در انگشت شصت است که با اسپیکر در گوش متصل می‌شود و به کاربر این امکان را می‌دهد که با استفاده از اتصال بلوتوث بدون سرد شدن دست‌هایش تماس تلفنی برقرار کند. توپ گلف هوشمندیک توپ گلف که کنترل آن از طریق تلفن هوشمند صورت می‌گیرد فناوری ارایه شده از سوی شرکت صنعتی وودون است. برای یادگیری و حرفه‌ای شدن در ورزش گلف نیازی به ثبت نام در باشگاه‌های گران‌قیمت نیست، تنها کافی است که یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند خود دانلود کرده و طوری گوشی خود را تکان دهید که گویی در یک باشگاه حضور دارید. توپ فاصله، سرعت و زاویه این حرکت شما را مورد بررسی قرار داده و مطابق آن حرکت می‌کند. دستگاه‌های جاسوسی وودونوودون همچنین در این نمایشگاه از دستگاه‌های جاسوسی جدید خود که با کنترل از راه دور حرکت می‌کنند رونمایی کرده که می‌تواند در زمان واقعی عکس و یا ویدیو تهیه کند. قلم مترجمهمه گجت‌هایی که در این نمایشگاه عرضه شده اهداف چنین سطحی ندارند. برای مثال یک شرکت تایوانی فناوری یک قلم عرضه کرده که می‌تواند متن را بخواند و ترجمه کند، این ابزار موجب شگفتی بازدیدکنندگان نمایشگاه شده است.این خودکار که اندکی بزرگ‌تر از خودکارهای معمول است متن را اسکن کرده و پیش از ارایه ترجمه آن را به یک تلفن هوشمند منتقل می‌کند و هنگام ترجمه می‌تواند متن را به بیش از ۲۰ زبان ارایه کند.این قلم در زبان‌های آسیایی چون ژاپنی، چینی و کره‌ای تسلط دارد و قیمت آن حدود ۱۳۰ یورو است. کارت تبریک ویدیوییشرکت اسپرینگز مستقر در نیویورک که به سازنده کارت‌های ویدیو شهرت دارد، به کاربران خود این امکان را می‌دهد که ویدیوها و یا تصاویر را داخل یک کارت تبریک از طریق یو اس بی آپلود کنند تا بتوانند جنبه شخصی‌تری به کارت‌های تبریک تولد و یا سایر مناسبت‌ها بدهند.این کارت‌ها با قیمت ۲۵ و ۴۵ یورویی بسته به سایز صفحه نمایش ویدیو عرضه می‌شوند. ساعت Cookooساعت Cookoo از سوی شرکت فناوری‌های بلوترک هنگ‌کنگ در نخستین روز نمایشگاه توجه شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرد. این ساعت شبیه یک ساعت عادی کار می‌کند اما با تلفن هوشمند کاربر ارتباط دارد و هنگامی ‌که یک نامه الکترونیکی یا پیامک متنی می‌رسد، کاربر خود را مطلع می‌کند.ساعت Cookoo می‌تواند عکس بگیرد، آن را به تلفن همراه کاربر خود منتقل کند و به کاربر این امکان را بدهد که کنترل موسیقی را که از طریق تلفن هوشمند خود گوش می‌کند را بر عهده بگیرد.این ساعت با قیمت ۱۲۹ یورو عرضه شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر