در حال خواندن
جدول هزینه استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی در اپراتورها
0

نود فناوری-در این پست هزینه استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی طول پرواز خارج از مرزها را به بررسی خواهیم کرد

صحبت با تلفن همراه و استفاده از خدمات موبایلی پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن مانعی ندارد و از همین رو بهتر است هزینه تمام شده مکالمه، پیامک و اینترنت خود را در طول پرواز هم بدانید.

این هزینه ها به شرح جدول زیر است:

نکات مهمی که درباره استفاده از خدمات موبایلی در طول پرواز باید بدانید:

  •  در هیچ یک از اپراتورها  امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد.
  • در هنگام استفاده از اپراتور همراه اول، بعد از روشن کردن سرویس رومینگ باید جستجوی گزینه On Air را نیز فعال کنید. در باقی اپراتورها تنها فعال کردن سرویس رومینگ پیش از خارج شدن از کشور کافی است.
  • روشن کردن تلفن همراه در حالت رومینگ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

گفتنی است تمامی هزینه‌های فوق در پروازهای داخلی بمانند تعرفه‌های عادی حساب می‌شود. فقط بهتر است در شهرهای مرزی مثل بانه و آستارا و… رومینگ بین‌المللی خود را فعال نکنید تا به صورت اتفاقی به آنتن‌های کشورهای همسایه وصل نشوید.

تمامی تماس‌ها در حالت رومینگ بین‌المللی بر حسب دقیقه حساب می‌شوند. درواقع برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه نیز، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه در نظر گرفته می‌شود.

نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود اینست که قابلیت رومینگ بین‌المللی اپراتورها با برخی از شرکت‌های هواپیمایی سازگاری دارد و در تمامی خطوط هوایی پشتیبانی نمی‌شود. می‌توانید برای آگاهی از نام این هواپیمایی‌ها به ترتیب به وبگاه‌های همراه اول و ایرانسل و رایتل مراجعه نمایید.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر