در حال خواندن
جدول فروش بزرگترین سازندگان تلفن هوشمند/ اپل سقوط کرد
0

درپی سقوط سهم شرکت اپل به عنوان یکی سازندگان بزرگ تلفنهای هوشمند که به پایینترین جایگاه خود در سه سال گذشته رسیده است، سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده تلفنهای هوشمند شناخته شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بخش تولید تلفنهای هوشمند سامسونگ از تقاضا برای خرید دستگاه های ارزان قیمت اندرویدی در آسیا و آمریکای لاتین تغذیه می شود توانست در دومین سه ماه سال ۲۰۱۳ به سود ۵.۲ میلیارد دلار دست یابد.
این شرکت الکترونیکی کره جنوبی که از آن با عنوان بزرگترین شرکت سازنده تلویزیون در جهان یاد می شود از تمام تلفنهایی که در سه ماه دوم امسال به فروش رسانده به چنین جایگاهی در بازار تلفنهای هوشمند دست یافته است.
آی فن اپل با فروش کمتر از انتظار عملکرد ضعیفی را برای ارتقای سود اپل داشته است. در گذشته درحالی که این شرکت تلفنهای کمتری به فروش می رساند فروش آی فن های گران قیمت سود این شرکت را بیشتر از رقبا نگاه می داشت اما عدم عرضه محصول جدیدی که بتواند با گلکسی S4 سامسونگ به عنوان جدیدترین تلفن هوشمند این شرکت، مقابله کند، اپل در نهایت جایگاه خود را به سامسونگ واگذار کرد.
براساس اظهارات نیل شاه از شرکت تحقیقاتی ” استراتژی انالیتیکس”، سامسونگ با حجم قوی، قیمت مناسب و کنترل قیمتها توانست در تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین فروشنده موفق باشد.

فروشنده
تعداد دستگاه های فروخته شده ۲۰۱۳
سهم بازار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳
تعداد دستگاه های فروخته شده ۲۰۱۳
سهم بازار سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳
تغییر سالانه

سامسونگ
۷۲.۴
۳۰.۴ درصد
۵۰.۳
۳۲.۲ درصد
۴۳.۹ درصد

اپل
۳۱.۲
۱۳.۱ درصد
۲۶.۰
۱۶.۶ درصد
۲۰.۰ درصد

ال جی
۱۲.۱
۵.۱ درصد
۵.۸
۳.۷ درصد
۱۰۸.۶ درصد

لنوو
۱۱.۳
۴.۷ درصد
۴.۶
۳.۱ درصد
۱۳۰.۶ درصد

زد تی ایی
۱۰.۱
۴۲.۴ درصد
۶۲.۸
۴۰.۲ درصد
۶۰.۵ درصد

سایرین
۱۰۰.۸
۴۲.۴ درصد
۶۲.۸
۴۰.۲ درصد
۶۰.۵ درصد

جمع
۲۳۷.۹
۱۰۰ درصد
۱۵۶.۲
۱۰۰.۰ درصد
۵۲.۳ درصد

کارشناسان اظهار داشتند که اپل می تواند با معرفی مدل جدی آی فن خود بار دیگر در جایگاه اول قرار گیرد.
سایر سازندگان تلفن چون ال جی، لنوو، زد تی ایی که به ترتیب دارای ۵.۱ درصد، ۴.۷ درصد و ۴.۲ درصد سهم بازار هستند.
این نخستین باری است که شرکت ZTE به جایگاه چهارم جدول فروش رسیده است و شرکت لنوو شرکت هواویی را از فهرست خارج کرده است.
برخی از کارشناسان و تحلیلگران اظهار می دارند که وضعیت کنونی به علت آماده شدن اپل برای معرفی دستگاه جدید است که به تبع رکودی را برای این شرکت در پیش دارد.
اپل جدیدترین دستگاه خود را ، آی فن ۵، در سپتامبر ۲۰۱۲ ( شهریور ماه گذشته) معرفی کرد در حالی که سامسونگ گلکسی S4 را در اسفند ماه سال گذشته معرفی کرده است.
از آن زمان سامسونگ گلکسی S4 مینی را در ماه می ( اردیبهشت ماه) معرفی کرده که هر دو تلفن نقش مهمی در افزایش سهم سامسونگ ایفا کرده اند.
گفته شده است که اپل روی یک آی فن ۵s و یک آی فن ارزان قیمت با قاب پلاستیکی کار می کند و قرار است به سنت هر ساله این دستگاه ها را در ماه سپتامبر معرفی کند.
آمار شرکت تحقیقاتی ” استراتژی انالیتیکس” نشان می دهد که فروش جهانی تلفنهای هوشمند رشد ۴۷ درصدی داشته است و از ۱۵۶.۵ میلیون دستگاه سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ به ۲۲۹.۶ میلیون دستگاه در سه ماه دوم امسال رسیده است.
این بیشترین حجم فروش تلفنهای هوشمند طی یک دوره سه ماهه است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر