در حال خواندن
جاهای دیدنی اسپانیا : مشهور ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا با عکس
0

احتمالا با شنیدن نام اسپانیا به یاد تیم‌های فوتبال معروف بارسلونا و رئال مادرید می‌افتیم، ولی نام این دو شهر قطره ای از دریای جذابیت‌های اسپانیا است. این کشور زیبا با سواحل مدیترانه ایش سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند همچنین جزو زیباترین و پربازدیدکننده‌ترین کشورهای قاره اروپا هم به شمار می‌آید. شهرت کشور اسپانیا برای آثار باستانی، بناهای تاریخی و زیبایی های طبیعی آن است. به غیر از مکان های دیدنی اسپانیا، تفریحات هیجان‌انگیز اسپانیا هم از دیگر عوامل جذابیت این کشور نه چندان پهناور است.

اسپانیا پذیرای شما با هر نوع ذائقه‌ای می‌تواند باشد؛ اگر شما ماجراجو هستید، ورزش های آبی هیجان انگیز یا گاو بازی را دوست داشته باشید، جشن گوجه یا حمام آفتاب در سواحل مدیترانه را چطور؟ اگر شما علاقه مند به تست کردن غذاهای مختلف و خوشمزه اید، بدانید که هر منطقه اسپانیا غذایی متفاوت از سایر مناطق دارد که بسیار لذیذ و خاص هستند و می‌تواند یکی از فاکتورهای انتخاب شما برای سفر به اسپانیا باشد.

در این بخش با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های دیدنی و مشهور این کشور اروپایی زیبا آشنا شوید. اگر علاقه مند به داشتن اطلاعات در خصوص بلیط هواپیما تهران به مادرید اسپانیا، قیمت ها، پرواز ماهان به بارسلون و سایر ایرلاین‌ها هستید، با بررسی در وبسایت علی بابا، همه ی این کار ها در زمان کوتاهی امکان پذیر است. همچنین می توانید زمان های مختلف پرواز تهران بارسلون، را به سادگی مشاهده کنید. با یک پرواز مستقیم تهران به بارسلونا مسافرت کنید.

مکان های دیدنی کشور ماتادورها

لا هویا دِهوسکا

اگر به دیدن جزایر زیبا علاقه دارید، لاهویا دهوسکا جزیزه ای شگفت انگیز در محدوده ای در شمال اسپانیا، مابین دره اِبرو و کوه های پنافال کونرا که برای دوران ما قبل از پارینه سنگی است. در یک مکان شما منظره ای شگفت انگیز از طبیعتِ بکر کوهستانی خواهید دید و فرصتی بی‌نظیر برای تفریح همه جانبه و هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به صخره نوردی، کوهنوردی، دره‌نوردی است.

شهر قدیمی کاسکا انتیگو

این شهر جزو میراث جهانی یونسکو است و در جنوب کلیسای مشهور سانتیاگو قرار دارد. در مرکز این شهر، دو خیابان به موازات هم ساخته شده است که مربوط به قرن هجدهم اند. توریست‌ها از بودن در این شهر و قدم زدن در تاریخ قرون وسطایی لذت زیادی می‌برند. اگر شما هم به قدم زدن در فضاهای سنتی علاقمندید برایتان یک گزینه فوق العاده است.

لئون

شهر لئون دارای یک کلیسای جامع با معماری شگفت انگیز است. مجموعه‌ خارق‌العاده‌ای از معماری گوتیک که با تصاویر عجیب، پشت‌بندهای باز و قوس‌های نوک‌تیز به کمال‌رسیده که یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می‌شود. حیاط ۲۰۰۰ متری آن همراه با شیشه‌کاری‌های منقوش بسیار چشم نواز است.

مسجد کوردوبا

یکی از بناهای بسیار دیدنی این کشور مسجد بزرگ کوردوبا است. این بنا نیز یکی از بهترین نمونه‌های معماری پس از اسلام و همچنین نشانه اثرگذاری مردم آفریقای شمالی بر این مناطق جنوبی این کشور است. ستون‌های سترگ و جالب آن برای هر بیننده‌ای جذاب است.

جاهای دیدنی روسیه: در مسکو کجاها را ببینم؟

جزایر قناری

اگر با خانواده سفر می‌کنید، حتما به جزایر قناری هم بروید. در خصوص علت نام گذاری این جزایر نظریه های مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند به خاطر قناری های بومی جزیره این نام استفاده شد. اگر به جزایر قناری رفتید از از جنگل های فوق العاده زیبا و آتشفشان پنهان در دل آن دیدن کنید. سواحل قناری مکانی رویایی و آرام بخش است که از بودن در آن سیر نمی‌شوید.

پارک رتیرو

این پارک مشهور مادرید، روزگاری تنها پارکی سلطنتی بود و ورود عموم به آن مجاز نبود. در اواخر قرن نوزدهم میلادی در‌های این پارک به روی عموم باز شد. این پارک بسیار شگف انگیز با معماری جذاب، از پارک های همیشگی متفاوت است. می توانید در آن قایق سواری بکنید و یک روز به یاد ماندنی در کنار مناظر زیبای آن برای خود و خوانواده‌تان رقم بزنید. بلیط اسپانیا را برای خود و همراه‌تان تهیه کنید تا بتوانید از این جاذبه و سایر فرصت ‌های گردشگری این شهر دیدن کنید.

جاهای دیدنی بدروم ترکیه

سِویا

سویا یکی از جاهای دیدنی اسپانیا و یک شهر اندلوسی کامل است؛ پر از بارهای پرشور، رقصنده‌های سنتی، خیابان‌هایی پوشیده از درختان پرتقال و معماری مربوط به شمال آفریقا است. گردش روزانه در اطراف مناطق زیبای رودخانه‌ی گوادالکیبیر مانند میدان گاوبازی وایت واش و میدان طلایی مربوط به قرن ۱۳ می‌توانند خاطره های بسیار خوبی برای شما باشند.

مادرید پایتخت اسپانیا

شهر مادرید با دو تیم معروفش یعنی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برای ورزش دوستان آشنا است، اما علاقه‌مندان به هنر هم در مادرید بی‌نصیب نخواهند بود. موزه دلپرادو یکی از بزرگترین موزه های اسپانیا با تابلوهای نقاشی، مجسمه ها و آثار بی نظیر از گذشته و از استادکاران ماهر که تعجب و تحسین هر بیننده ای را بر می‌انگیزد. گشت و گذار در شهر زیبای مادرید در غروب آفتاب بسیار دلپذیر است.

مسابقه گاو بازی

مسابقه گاوبازی آنقدر شهرت دارد که نیازی به معرفی مجدد آن نیست. این مسابقه یکی از هیجان انگیزترین و خطرناک ترین مسابقات دنیاست که هر سال کشته و زخمی فراوانی برجای می گذارد.

مسابقه پرتاب گوجه فرنگی

جشنواره لاتوماتیا  یکی دیگر از جشن‌ها و فستیوال‌های عجیب و غریب اسپانیایی‌ها است. این جشن در واقع جنگ گوجه فرنگی است و مردم به جای استفاده از آلات جنگی مرسوم با پرتاب گوجه فرنگی به یکدیگر یک روز شاد را می‌گذرانند. دهکده‌ بونول یکی از توابع شهر والنسیای اسپانیا، همه ساله در ماه آگوست (شهریور) جشنواره‌ای گوجه‌ای با نام لا توماتینا برگزار می‌کند.

مینورکا

مینورکا آرام‌ترین و توسعه‌نیافته‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر بالئاریک، یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا و بخشی از بهشت است (به آب‌های فیروزه‌ای، زندگی وحشی دورافتاده و مسیرهای کم‌تردد فکر کنید) که زیبایی دست‌نخورده‌ی آن را به‌سختی می‌توان در جزیره‌های مدیترانه‌ای پیدا کرد. در این محدوده‌ می‌توان به موج‌سواری پرداخت ضمن اینکه برای آفتاب‌گرفتن محلی خلوت و چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد. اگر علاقه‌مند به سواحل خلوت و بکر هستید، این جزیزه ایده‌آل‌تان خواهد بود. با یک پرواز تهران بارسلونا، خود را به این شهر جادویی برسانید و از طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی لذت ببرید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر