در حال خواندن
توقف موقت مصوبه کاهش تعرفه تماس‌ بین‌الملل صحت ندارد
0

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: شورای رقابت در رابطه با متوقف شدن مصوبه کاهش تعرفه تماس‌های بین‌الملل به دیوان عدالت اداری طرح دعوا کرده و این که برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که این مصوبه موقتا متوقف شده است، صحت ندارد و به شدت آن را تکذیب می‌کنم.
 
نود آی سی تی – حسن مهدوی با بیان این مطلب گفت: تعیین سیاست نرخ‌گذاری در کلیه خدمات در بخش‌های ارتباطات، فناوری اطلاعات و تصویب جداول تعرفه‌ها و نرخ‌های کلیه خدمات ارتباطی طبق بند «ج» ماده ۵ قانون وظایف وزارت ارتباطات برعهده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گذاشته شده که یگانه مرجع نرخ‌گذاری در حوزه ارتباطات است.
وی افزود: شورای رقابت در رابطه با متوقف شدن مصوبه کاهش تعرفه تماس‌های بین‌المللی به دیوان عدالت اداری طرح دعوا و شکایت کرده ولی هیچ‌گونه دستور توقف و یا ابطالی از سوی دیوان عدالت اداری برای این مصوبه صادر نشده است و این موضوع از نظر حقوقی فاقد وجاهت قانونی است.
او بیان کرد: شورای رقابت صرفا در اجرای بند ۵ ماده ۵۸ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ وظیفه تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالا و خدمات انحصاری را دارد بنابراین تعیین تعرفه به عهده شورای رقابت نیست.
مدیرکل دفتر حقوقی رگولاتوری با تاکید بر اینکه دستور توقفی از سوی دیوان عدالت مبنی بر این موضوع تا به حال صادر نشده است، گفت: دیوان عدالت اداری شکایت شورای رقابت را به ما ارجاع داد که دفاعیات لازم را انجام دهیم ولی هنوز دیوان عدالت به ماهیت دعوا ورود پیدا نکرده است و تصمیم قضایی در این زمینه گرفته نشده است و ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر توقف موقت مصوبه مذکور کمیسیون را به شدت تکذیب می‌کنم.
منبع: ایسنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر