در حال خواندن
توسعه کارآفرینی دانشگاه ها با هاب همراه اول
0

در راستای حمایت همیشگی اپراتور اول از کارآفرینان و تکمیل زنجیره ارزش ایده تا محصول، اقدام به تاسیس شرکت های مشترکی با دانشگاه های مطرح کشور در شهرهای مختلف کرده است. این شرکت های مشترک با نام “هاب” نامگذاری و با هدف شتابدهی به طرح های نوآورانه با حمایت همراه اول ایجاد شده اند.
به گزارش نود فناوری – برای این منظور شرکت های هوشمند اول بهشتی، با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی، هوشمند اول برتر شیراز، با مشارکت دانشگاه شیراز، هوشمند اول برنای اصفهان، با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان با خدف جذب و شتابدهی کسب و کارهای نوپا شروع به فعالیت کرده اند. به همین منظور در ادامه نگاهی به فعالیت این هاب ها انداخته ایم که می خوانید.
هاب اصفهان در پائیز ۱۳۹۶ با مشارکت همراه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی تاسیس شد و خیلی زود فعالیت اصلی خود را آغاز کرد. هاب دو کار اصلی جذاب دارد، حمایت و سرعت بخشیدن به رشد و تجاری‌سازی استارتاپ‌ها در حوزه IT و Telecom و ایفای نقش تجمیع کنندگی در حوزه خدمات ارزش افزوده بر بستر همراه اول از جمله مهمترین فعالیت‌های هاب اصفهان است.
براساس این گزارش، هاب همزمان که به توسعه کارآفرینی کشور کمک می‌کند، یک شرکت فعال در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه نیز به شمار می‌رود. ترکیب این دو فعالیت، یک شبکه قدرتمند از کارآفرینی و ثروت آفرینی را برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

هاب چگونه این کارها را انجام می‌دهد؟
هاب اصفهان استارتاپ‌های ارزشمند و آینده دار را کشف و بر روی آنها سرمایه گذاری می‌کند. این کار با روش‌های زیر انجام می‌شود:
ارائه فضای کاری مشترک و امکانات اولیه کسب و کار
در اختیار قراردادن سرمایه نقدی
ارائه آموزشها و راهنمایی‌های مورد نیاز آنها
کمک در جذب سرمایه‌گذار و تجاری سازی
شکل دادن تیم‌های CP برای ارائه خدمات بر بستر اگریگیتوری
البته در بخش تجمیع کنندگی VAS، هاب اصفهان با شرکت‌های تولید‌کننده محتوا یا CP برای عرضه گسترده محتوای ارزشمند و پرمخاطب با جامعه مشترکان چند ده میلیونی همراه اول همکاری می‌کند.
مأموریت هاب اصفهان در حوزه شتابدهنده، حمایت و سرعت بخشیدن به رشد و تجاری‌سازی استارتاپ‌ها در حوزه IT و Telecom و ایفای نقش تجمیع کنندگی در حوزه خدمات ارزش افزوده و تجمیع محتوا و سرویس‌های ارزش افزوده (VAS) در راستای ارائه بر بستر همراه اول است.

شتابدهنده هاب
شتابدهنده هاب، بزرگترین مرکز کارآفرینی اصفهان است که بر روی کشف و توسعه استارتاپ‌های ارزشمند در حوزه ICT متمرکز است. به گفته مدیران این مرکز از پشتیبانی و مشارکت مستقیم همراه اول، دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برخوردار هستند. در این هاب چرخه قدرتمندی را ساخته‌ایم که می‌تواند رهبران و تیم‌های قدرتمند را خلق کنند. رهبران و تیم‌هایی که بتوانند دنیایی متفاوت و زندگی‌هایی بهتر را برای مردم ایران و دنیا بسازند.
ما ایده‌ها، تیم‌ها و رهبران ارزشمند را پیدا می‌کنیم
آنها را در یک اکوسیستم متفاوت قرار می‌دهیم
روی آنها سرمایه گذاری نامحدود می‌کنیم
بر جذابیت بازار آنها اضافه می‌کنیم
و آنها را به سرمایه گذاران درجه یکمان پیوند می‌زنیم.
شتابدهنده هاب چه میکند؟
سرمایه اولیه
یک سرمایه نقدی (Seed Fund) حدود ۵۰ میلیون تومان و بیشتر برای توسعه محصولتان خواهید داشت. این سرمایه اولیه به شما کمک می‌کند تا محصول اولیه خود را برای عرضه به بازارهای واقعی آماده کنید.
ورود به بازار و جذب سرمایه گذار
به شما کمک می‌کند، تیم و محصولتان را متناسب با نیازهای بازار توسعه دهید. شما را به بازارهای جدیدی متصل می‌کند که برای سایر استارتاپها قابل دسترس نیست. حمایت و پشتیبانی هاب تا هر زمان که نیاز باشد، در اختیار شما خواهد بود.
بزرگترین فضای کارآفرینی
فضای کاری مشترک و امکانات اولیه راه اندازی یک کسب و کار را در ارگ عظیم جهان نمای اصفهان، در اختیار شما می‌گذارد. یک فضای ۱۱۰۰ متر مربعی در دو طبقه با امکانات کاری و تفریحی خیلی خوب برای استقرار استارتاپها در اختیار شتابدهنده هاب قرار دارد.
مشاوره، راهنمایی و آموزش
راهنمایی‌های مورد نیازتان را از منتورهای کارآزموده در دو سطح تخصصی و VIP دریافت خواهید کرد. همچنین در آکادمی هاب با یک آموزش متفاوت و کاربردی (mini MBA در کارآفرینی) حضور خواهید داشت.
تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و هاب
همراه اول با توجه به اهداف بلند مدتی که برای خود در این حوزه ترسیم کرده تا بتواند در اینده ای نزدیک رویای دیجیتالی شدن ایران را محقق کند، اخیرا نیز با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و هاب در راستای تقویت اکوسیستم بازی‌سازی و بهر‌ه‌گیری از فرصت‌های موجود در فضای دیجیتال کشور اقدام به امضای تفاهم‌نامه همکاری راهبردی کردند.
یکی از گام‌های این‌ تفاهم‌نامه برگزاری مشترک‌ دوره‌های بازی‌سازی و نیز برگزاری رویداد‌های مشترک به منظور توسعه و حمایت از بازی‌سازی و بازی‌سازان جوان است. حمایت از تیم‌های بازی‌سازی پرپتانسیل با هدف رشد اقتصادی اکوسیستم بازی‌سازی، یکی از رویکردهای استراتژیک هاب در سال ۹۸ است.

هاب شهید بهشتی بازوی توانمند کارآفرینی در دانشگاه
همچنین رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز در حمایت از این اقدام همراه اول در حوزه حمایت از کسب و کارهای نوپا گفت: مرکز رشد و شرکت هوشمند اول بهشتی بازوهای توانمند دانشگاه در حوزه کارآفرینی هستند.
دکتر سید حسن صدوق در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه در حوزه کارآفرینی افزود: با تصویب وزارت علوم، پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شکل گرفت و با تلاش‌های صورت گرفته در سال ۹۸، از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف به این پارک اختصاص داده شد. مرکز رشد دانشگاه و شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب) از دیگر بازوهای توانمند دانشگاه در حوزه کارآفرینی است. شتاب دهی به رشد کسب‌وکارهای نوآورانه و نقش‌آفرینی به‌عنوان یک بازیگر مهم در نظام نوآور اقتصاد دیجیتالی کشور، ازجمله مأموریت‌های هاباست.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر