در حال خواندن
تماس‌بان همراه اول پیگیر تماس‌های از دست رفته
0

همراه اول با فعال‌سازی تماس بان، هدایت تماس را به طور مشروط فعال می‌کند که در عین پیچیدگی این مطلب هیچ شنودی در پس آن اتفاق نمی‌افتد و تنها تماس‌های از دست رفته مخاطبان به آن‌ها منتقل می‌گردد.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، یکی دو ماهی می‌شود که هنگام تماس با خط همراه اول، عبارتی جالب و البته کمی مبهم “هدایت تماس مشروط فعال” بر روی صفحه نمایش گوشی نقش می‌بندد.
در گام اول مشترکین به بخش تنظیمات/تماس/انتقال تماس‌ها می‌روند و تمامی موارد را غیر فعال می‌کنند اما هنگامیکه مجددا قصد شماره‌گیری مقصد خاصی را دارند با این عبارت بر روی نمایشگر مواجه می‌شوند.
به گفته یکی از مشترکان همراه اول که معتقد است از این پیام نه تنها سر در نمی‌آورد بلکه برای از بین بردن آن دست به همه کاری زده است ولی به نتیجه‌ای جز دستکاری از طرف مخابرات و همراه اول نرسیده است.
مشترک دیگری نیز معتقد است که این سرویس به شکلی غیر محسوس کاربران را تعقیب و گریز صوتی می‌کند و به دنبال شنود اطلاعات مشترکان این اپراتور در کشور هست.
تنها همین عبارت کوتاه کافی است تا ذهن تمامی مشترکان را از ترس شنود مخابراتی درگیر خود کند و حتی کسی هم که هیچ کار مهمی با گوشی خود انجام نمی‌دهد و اطلاعات مهمی را از طریق آن به اشتراک نمی‌گذارد از فعال‌سازی این سرویس مخابرات احساس غریبی داشته باشد.
اما جای هیچ نگرانی نیست این سرویس نه به دنبال تعقیب و گریز و نه شنود مشترکان است بلکه تنها سرویسی در راستای رفاه حال بیشتر همراه اولی‌هاست تا اگر در لحظاتی که در دسترس نیستند یا گوشی‌شان خاموش است بتوانند از تماس‌های از دست رفته خود مطلع شوند.
این سرویس به گفته مدیر روابط عمومی همراه اول “تماس بان” است و چنانچه مشترکی به علت در دسترس نبودن یا خاموش بودن تلفن همراه قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، تماس بان پس از اتصال مجدد مشترک به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند به همراه زمان تماس آن‌ها، در یک پیامک برای او ارسال خواهد کرد.
امکان فعال‌سازی و استفاده از این سرویس برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد و فعالسازی آن رایگان است.
مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند با ارسال عدد ۱ لاتین به شماره ۹۹۱۴ سرویس “تماس بان” را فعال نمایند.
برای غیر فعالسازی این سرویس نیز کافی است عدد ۵ را به همین شماره ارسال کرد.
مشترکان با ارسال یک پیامک خالی نیز می‌توانند راهنمایی از این سرویس را دریافت کنند.
هنگامیکه تماس‌ بان فعال شود و در صورتیکه مخاطبان در دسترس نباشند پیام صوتی “مخاطب در دسترس نمی‌باشد، تماس شما از طریق پیامک به ایشان اعلام می‌گردد” برای تماس‌گیرنده پخش می‌شود و در نهایت هنگام روشن شدن گوشی مخاطب، پیامکی به او در راستای این تماس منتقل می‌شود.
با این تفاسیر، سیستم تماس بان سرویسی ویژه‌ای است که شاید تعقیب و گریزی در داخل خود داشته باشد اما این تعقیب و گریز در ارتباط با زمان و تاریخ تماس مشترکان تماس گیرنده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر