در حال خواندن
تلگرام ارز رمزپایه مخصوص خود را راه اندازی خواهد کرد
0

نود فناوری-بنابر گزارش منابع نزدیک به کمپانی تلگرام، این پیام رسان رمزنگاری شده محبوب بزودی پلتفرم بلاک چِین (زنجیره بلوک) بومی و ارز رمزپایه مخصوص خود را راه اندازی خواهد کرد. این پلتفرم تازه ممکن است «شبکه باز – The Open Network» یا «شبکه باز تلگرام – Telegram Open Network» نامیده شود و براساس ورژنی بهبودیافته از تکنولوژی بلاک چین توسعه می یابد.

گزارش های اولیه مربوط به این پلتفرم، صبح امروز توسط آنتون روزنبرگ منتشر شد؛ یکی از کارمندان پیشین واحد تلگراف کمپانی تلگرام. روزنبرگ در حساب کاربری فیسبوک خود ویدیویی را منتشر کرده که ظاهراً با مقاصد تبلیغاتی برای این پلتفرم تازه ساخته شده است.

وی در ادامه می گوید شبکه‌‌ی باز تلگرام برای کمک به افرادی ساخته شده که به راحتی به ارزهای رمزپایه دسترسی ندارند و از این پس می توانند پول خود را از طریق پیام رسان تلگرام انتقال دهند؛ قابلیتی که باعث می شود پول شهروندان دیگر تحت کنترل دولت نباشد.

ارز شبکه‌ی باز تلگرام «Gram» نامیده می شود و پلتفرم آن با برخی دیگر از پیام رسان های محبوب نیز ادغام خواهد شد

اگر گزارش های فعلی صحت داشته باشند، ارز شبکه‌ی باز تلگرام «Gram» نامیده می شود و پلتفرم آن با برخی دیگر از پیام رسان های محبوب نیز ادغام خواهد شد؛ هرچند که فعلاً مشخص نیست کدام پیام رسان ها. این پلتفرم تازه همچنین از کیف پول (والِت) های سبک بهره می برد که سبب می شود کاربران مجبور به دانلود بلاک چین های سنگین نباشند.

همانطور که خبرگزاری بلومبرگ هم اشاره می کند، پلتفرم TON از مزیت مهمی نسبت به سایر ارزهای رمزپایه برخوردار است؛ تلگرام از همین حالا ۱۸۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که سبب می شود روند پیشرفت ارز Gram با سرعت بیشتری نسبت به رقبا صورت بگیرد و نیازمند پروسه ای چند ساله برای جلب توجه کاربران نباشد.

 

علاوه بر این، پاول دوروف، موسس تلگرام مدعی است که تلگرام در میان جامعه بلاک چین محبوبیت عظیمی دارد و بسیاری از اعضای آن، به استفاده از این پیام رسان روی آورده اند.

در حال حاضر که این خبر نوشته می شود، کمپانی تلگرام یا شخص دوروف به آن واکنشی نشان نداده اند. با این حال، پیش از این اعلام شده بود که دوروف، تلگرام را به عنوان موسسه خیریه ای می بیند که در سال ۲۰۱۸، شروع به درآمدزایی خواهد کرد؛ اما تنها در حدی که قادر به گسترش فعالیت های خود باشد.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر