در حال خواندن
تقویت توان داخلی موجب استقلال اقتصادی می‌شود
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تقویت توان داخلی و تولید داخلی، استقلال اقتصادی و عدم وابستگی اقتصادی به بیرون را محقق می‌کند.
نود آی سی تی – رضا تقی پور در دیدار نوروزی معاونان و کارکنان مجموعه وزارت ارتباطات، گفت: امسال، از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است.
وی افزود: حمایت از توان داخلی و تولید داخلی یکی از راه‌های رسیدن به استقلال کامل در دراز مدت است که خود یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی بوده است.
وی بیان کرد: از تمامی همکاران خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهیم تا سخنان رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و این موضوع را در حیطه کاری خود پیگیری کنند.
تقی پور با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور و احکام در نظر گرفته شده، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT، گفت: در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت‌های بسیاری تعریف شده و این موضوع در برنامه پنجم نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی حکم مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل شورای عالی فضای مجازی را دلیلی بر اهمیت این حوزه دانست و عنوان کرد: حکم ایشان در اواخر سال گذشته در خصوص تشکیل شورای عالی فضای مجازی نشان دهنده توجه و عنایت ویژه ایشان به اهمیت این حوزه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دنیای مجازی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته می‌تواند فضای مدیریت را در کشور متحول کرده و باعث تغییر و تحول در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در راستای ایجاد موانع برای پیشرفت و تعالی ملت ایران در سال گذشته افزود: حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۲ اسفند در سال گذشته دو اتفاق مهمی بود که به همه جهانیان اثبات کرد انقلاب اسلامی در مسیر حرکت خود قوی تر و بالنده تر از گذشته در حال حرکت است.
وی بیان کرد: امیدواریم با استفاده از توان داخلی و بهره مندی از توان فنی و مهارت‌های موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مسایل پیش روی ملت ایران در سال جاری حل شود.

چقدر خوب است که مقام معظم رهبری با عنایت به وضعیت داخلی و خارجی کشور امسال را این‌گونه نام‌گذاری کردند، این روزها برادران خارجی چینی نفس صنایع ارتباطی کشور را گرفته‌اند و هرگونه که دوست دارند در این بخش جولان می‌دهند، امیدواریم این بار در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مسوولان حوزه ارتباطات کشور راه‌حلی عملی با برگزیدن بهترین راهکارها را در پیش بگیرند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر