در حال خواندن
تقدیر از سرمایه‌گذاری همراه اول در مناطق محروم
0

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نحوه فعالیت اپراتور اول تلفن همراه در ارائه خدمات نوین ارتباطی به گفت: همراه اول با چشم پوشی از منافع مادی، امروز خدماتش را تا مناطق عشایری و روستایی توسعه داده و به مردم خدمت مناسب ارایه می‌کند.

نود فناوری – اصغر سلیمی با بیان این مطلب گفت: اپراتور اول تلفن همراه کشور در حوزه‌های زیادی اعم از حوزه اینترنت پرسرعت، فیبرنوری، دیجیتالی کردن خدمات ارایه شده، حدف قبوض کاغذی و حرکت به سمت ارایه خدمات اینترنت اشیاء بسیار خوب عمل کرده است.

این نماینده مجلس با تقدیر از عملکرد همراه اول در خصوص منابع هنگفتی که برای بهبودی ارتباطات در شهرستان هزینه می‌کند گفت: اپراتور اول با چشم پوشی از موضوعاتی همچون سودآوری در مناطق محروم امروز با احداث سایت‌های مختلف درصدد پوشش گسترده ارتباطات در سراسر کشور است و به عنوان مثال همراه اول در ۳ الی ۴ سال اخیر در شهرستان سمیرم ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و این تلاش ستودنی است.

این نماینده مجلس گفت: اقدامات مهمی در اپراتور همراه اول صورت پذیرفته که بسیار شایان توجه است و ما هم از نحوه خدمات‌رسانی این اپراتور رضایت کامل داریم.

تاریخچه تاسیس همراه اول

همراه اول یکی از شرکت‌های تابعه مخابرات ایران است که در سال ۱۳۷۲ با هدف ارایه خدمات تماس صوتی تلفن همراه تاسیس شد و هم اکنون بزرگترین شرکت مخابراتی کشور از نظر تعداد مشترکین است.

این اپراتور مخابراتی در آغاز تنها برقراری مکالمات صوتی را در دستور کار خود داشت اما پس از گذشت ۱۰ سال سرویس پیام کوتاهش را راه اندازی کرد و ۵ سال بعد از آن اینترنت به لیست سرویس‌های همراه اول اضافه شد.

هیئت وزیران درجلسه مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ بنا به پیشنهاد شماره ۱۳۸۹۷/۱۰۰ مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد مواد ۲ و ۴ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۹ و مصوبه شماره ۷۶۰۱۶/۱۹۰۱ مورخ ۸۲/۰۴/۲۴ شورای عالی اداری در اجرای بند ب ماده ۱ قانون مذکور – با تجدید سازمان و تغییر نام و اصلاح اساسنامه مرکز سنجش از دور ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران، اساسنامه شرکت را با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال تصویب کرد و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد. با جدی شدن خصوصی‌سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال ۱۳۸۶، دارای «نام»، «نشان»، «رنگ» و «شعار» تجاری وی‍ژه خود شد. همچنین در سال ۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

سرویس‌های ویژه‌ای که هم اکنون مشترکین همراه اول از آن بهره‌مند هستند شامل اینترنت نسل ۳و۴٫ ۵، وای فای اول، سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه‌ای، سیم‌کارت کودک، سیم کارت دانشجو، انتقال و انتظار مکالمه، مکالمه گروهی، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و دیتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرویس رومینگ بین‌الملل می‌باشد.

رشد ۲۱ درصدی درآمد همراه اول

حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول ۱۵ اردیبهشت ماه از رشد ۲۱ درصدی درآمد همراه اول در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته درآمدهای همراه اول به میزان ۲۱ درصد رشد و سهم بازار این شرکت نیز افزایش داشته است.

مدیرعامل همراه اول افزود: تمرکز برنامه‌های همراه اول روی توسعه تحول دیجیتال و ارائه سرویس‌های سازمانی (‌B2B) است.

پوشش شبکه

همچنین کلیه شهرها، جزایر مسکونی و ۸۷ درصد شهرستان‌های کشور تحت پوشش نسل دوم همراه اول می‌باشد.

افتخارات

این شرکت در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست اپراتوری در جشنواره فاوا و در چهار سال متوالی موفق به دریافت گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شده است.

همچنین برند همراه اول در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار ایران اولین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه ایران با حدود ۸۳ میلیون سیم کارت واگذار شده می‌باشد.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر