در حال خواندن
تعریف وزارت ارتباطات از رسانه اینترنتی چیست؟
0

موبنا – سعید همتی – وزارت ارتباطات در ماه‌های گذشته از حیث تعامل با رسانه‌ها نمره مناسبی نداشته است. البته این موضوع تنها به وزیر ارتباطات باز نمی‌گردد.
بلکه این مساله به بخش مسوول در این خصوص یعنی روابط عمومی این وزارتخانه باز می‌گردد که به نظر می‌رسد در سیاستی جدید قصد دور نگه داشتن رسانه‌های منتقد از اطراف وزارت ارتباطات را دارد. رسانه‌هایی که پرسش‌های جدی از عملکرد و طرح‌های وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن را دارند. به هر حال مشخص نیست وزیر ارتباطات از مدیر روابط عمومی خود خواسته که رسانه‌ها را فیلتر کرده و گزینشی دعوت کند یا این سیاست مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات است که یک پزشک عمومی محسوب می‌شود. اگرچه در هر دو صورت تفاوتی نمی‌کند، مهم خروجی و اتفاقی است که می‌افتد و رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران منتقد از نشست‌ها حذف می‌شوند تا مبادا موجبات زیر سوال رفتن برخی مسوولان وزارت ارتباطات را به بار آورند. اگرچه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران قدیمی با یا بی‌حضور در اینگونه جلسات اطلاع‌رسانی خود را کرده و مخاطبان خود را در جریان پیشرفت‌ها و مشکلات می‌گذارند. لذا این که یک رسانه یا روزنامه‌نگار در یک نشست دعوت نشود هیچ اهمیتی در کار آن رسانه و فرد ندارد، تنها اتفاقی که می‌افتد فرصتی است که وزارت ارتباطات از تعامل با رسانه از دست می‌دهد وگرنه رسانه مسیر خود را می‌رود. جدیدترین نمونه از حرکت‌های خاص وزارت ارتباطات در دولت جدید به خبر دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات با مدیران جمعی از “رسانه‌های اینترنتی” باز می‌گردد. مشخص نیست تعریف وزارت ارتباطات یا روابط عمومی این مجموعه از رسانه‌های اینترنتی مشخصا چیست چراکه رسانه‌های اینترنتی با سابقه چندین ساله که از وجود چنین نشستی بی‌اطلاع بودند. در نهایت مشخص است که وزارت ارتباطات یا روابط عمومی ایشان که از ابتدا انتقادات و پرسش‌هایی پیرامون انتصاب وی وجود داشت، چنین رویه‌ای را در پیش گرفته که در آن صورت کار این وزارتخانه حداقل در ۴ سال آینده روشن و سخت خواهد بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر