در حال خواندن
تعرفه واردات کیلویی تجهیزات شبکه را پیگیری می‌کنیم
0

قائم مقام کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: در حال پیگیری لغو محاسبه نرخ تعرفه تجهیزات شبکه به صورت کیلویی هستیم.
 
نود آی سی تی – علیرضا صالحی با بیان این مطلب افزود: بر اساس نگارش جدید کتاب تعرفه واردات و صادرات کالا که در تیرماه سال جاری منتشر شده است، تعرفه واردات تجهیزات شبکه بر مبنای چهار درصد از ارزش کالا و یا به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزارتومان، هر کدام که بیشتر باشد، محاسبه می‌شود.
وی ادامه داد: علت اصلی این تصمیم کسب درآمد گمرکی بیشتر از تجهیزات شبکه مورد استفاده در خانه است. این تجهیزات با قیمت بسیار پایین حدود ۱۰ دلار وارد کشور شده و با قیمت پایینی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. با توجه به تعرفه چهار درصدی، درآمد گمرک از این محل حدود ۴۰ سنت می‌شد. اما با محاسبه کیلویی این تجهیزات و با فرض وزن حدود ۸۰۰ گرمی، گمرک درآمدی حدود ۱۲ هزار تومان خواهد داشت.
صالحی با اشاره به اینکه این افزایش تعرفه سبب می‌شود محصولات این حوزه گران‌تر به دست مصرف کننده برسد گفت: این موضوع باعث کندی توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور به ویژه در میان خانوارها می‌شود.
قائم مقام کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهرن ادامه داد: حتی کالاهایی با قیمت ۳۰۰دلار که سه کیلو وزن داشته باشد هزینه ترخیص آن به صورت کیلویی به صورت سه برابر خواهد شد و بسیار ناعادلانه خواهد بود.
صالحی با بیان اینکه حضور نداشتن نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کمیسیون ماده یک سبب اتخاذ تصمیمات اینچنینی می‌شود گفت: تعدادی از واردکنندگان تجهیزات شبکه به صورت مکتوب اعتراض خود را به رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای داده‌اند و سازمان نیز کمیسیون شبکه را مامور پیگیری برای حل این مشکل کرده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل کمیسیون شبکه با مسوولان ذی‌ربط وارد مذاکره شده است. البته گمرک مجری این قانون است و حل این مشکل باید از جای دیگری پیگیری شود.صالحی گفت: به همین دلیل موضوع را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون ماده یک و همچنین از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرده‌ایم.
به گزارش فناوران، قائم مقام کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه این قانون قیمت تمام شده برخی محصولات این حوزه را بیش از صد در صد افزایش داده است، اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های این کمیسیون این مشکل حل شود.وی ادامه داد: محاسبه این تعرفه جدید همچنین مشکلات زیادی را برای کالاهایی که پیش از تیرماه و ابلاغ قانون جدید وارد شده‌اند ایجاد کرده است. 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر