در حال خواندن
تعرفه مکالمات تلفن همراه افزایش یافت
0

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین جلسه خود به منظور ایجاد شرایط رقابتی منصافانه و در راستای مفاد پروانه‌های صادره تعرفه پایه برای مکالمات صوتی تلفن همراه یکسان درون شبکه‌ای را برای مشترکان سیم‌کارت دایمی تعیین کرد.
نود آی سی تی – این تعرفه برای کلیه اپراتورهای دارای پروانه خدمات تلفن همراه یکسان است که می‌تواند با رعایت سایر مقررات تعرفه‌ای در چارچوب پروانه نسبت به اعمال تعرفه تغییر کند.
براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات همراه اول از زمان ابلاغ مصوبه که احتمالا همین هفته خواهد بود، می‌تواند با برداشتن تعرفه بین شهری، تعرفه مکالمات درون شبکه‌ای سیم کارت‌های دایمی خود در سراسر کشور یکسان کند و مبلغی بین ۵۱۵ ریال تا ۶۱۸ ریال را بابت هر دقیقه مکالمه از مشترکان خود دریافت کند.
گفتنی است در حال حاضر تعرفه یک دقیقه مکالمه دورن شهری همراه اول ۴۴۷ ریال و بین شهری ۷۶۰ ریال بابت هر دقیقه مکالمه است.
لازم به ذکر است، براساس پروانه صادر شده برای شرکت مخابرات ایران همراه اول می‌تواند برای تعیین تعرفه سیم کارت‌های اعتباری خود نیز حداکثر ۵۰ درصد بیشتر از تعرفه سیم‌کارت‌های دایمی در نظر بگیرد.
به گفته یکی از مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صورتی که اپراتوری تصمیم به تنظیم تعرفه پایین تر از تعرفه پایه ابلاغ شده از سوی رگولاتوری داشته باشد، از نظر سازمان تنظیم مقررات تا زمانی که دامپینگ محسوب نشود مانعی برای آن وجود ندارد.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: این در حالی است که اپراتورها نمی‌تواند رقمی بالاتر از سقف تعرفه سیم کارت‌های دایمی از مشترکان دریافت کنند و این مصوبه به زودی به تمام اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ خواهد شد.
براساس این گزارش در صورتی که همراه اول حداقل مبلغ ۵۱۵ ریال را برای هر دقیقه مکالمه با سیم کارت‌های دایمی در نظر بگیرد از این پس مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری نیز باید بابت هر دقیقه مکالمه رقمی معادل ۷۷۲ ریال به همراه اول بپردازند، این در حالی است که تا پیش از این مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری برای هر دقیقه مکالمه درون شهری ۶۷۱ ریال و هر دقیقه مکالمه بین استانی ۱۱۴۰ ریال به این شرکت پرداخت می‌کردند.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر