در حال خواندن
تردیدی برای ارایه VPN توسط بخش خصوصی نداریم
0

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، اگر مهلت داده شده به دستگاه دولتی در راستای واگذاری VPN به اشخاص حقیقی عملا نتیجه‌ای را در پی نداشته باشد، در ورود اپراتورهای خصوصی تردید نخواهیم کرد.
نود آی سی تی – مهدی اخوان بهابادی با بیان اینکه متولی ساماندهی و ارایه VPN قانونی در کشور شرکت ارتباطات زیرساخت است، درباره سرعت پایین این شرکت در ارایه خدمات به اشخاص حقیقی گفت: به دلیل فشار بالای کاری قبل از انتخابات و با توجه به اینکه تجمیع آراء توسط شبکه‌های ارتباطاتی اتفاق می‌افتاد، تصمیم گرفته شد با توجه به اینکه این کار انرژی زیادی طلب می‌کرد بنا به درخواست مسوولان زیرساخت، موضوع ارایه VPN به گونه‌ای که برای اعضای حقیقی مشکلی ایجاد نکند به بعد از انتخابات موکول شود.
وی با اشاره به اقدامات این شورا برای پیشبرد ارایه خدمات VPN افزود: حدود دو هفته گذشته مسوولان وزارت ارتباطات، دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی در یکی از کمیسیون‌های فضای مجازی دعوت شدند و درباره موضوع VPN بحث و تبادل نظر شد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: این مجموعه‌ها موانعی را در راستای حل مشکل VPN برای اعضای حقیقی مطرح کردند و دیدگاه برخی اعضای کمیسیون این بود که به جای ارایه آن توسط دستگاه دولتی این کار توسط بخش خصوصی انجام شود و اپراتورهای خصوصی این خدمت را ارایه دهند تا کیفیت خدمات ارتقا یابد چرا که زیرساخت یک شرکت دولتی است و شاید ارایه خدمات کیفی چندان برایش اهمیتی نداشته باشد.
بهابادی درباره نتایج این نشست گفت: جمع‌بندی این بود که مدعوین پیشنهادی را ظرف دو هفته آینده برای کمیسیون فضای مجازی ارسال کنند و در قالب آن، مشکلات کاربران حقیقی در مورد VPN برطرف و بعد از آن درباره ورود اپراتورهای خصوصی تصمیم‌گیری شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: اگر مهلت داده شده به دستگاه دولتی عملا نتیجه‌ای را در پی نداشته باشد، در ورود اپراتورهای خصوصی تردید نخواهیم کرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر