در حال خواندن
ترافیک مخابراتی حج برای اپراتورهای ایرانی صرفه اقتصادی ندارد
0

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ترافیک حج، برای اپراتورهای ایرانی صرفه اقتصادی ندارد،‌ زیرا حجاج ایرانی معتقدند سیم‌کارت عربی با صرفه‌تر است و ۹۹ درصد آنها در عربستان‌ سیم‌کارت عربی تهیه می‌کنند.
نود آی سی تی – حسن شاهی در پاسخ به این سؤال که در موسم حج سال پیش، یکی از اپراتورهای تلفن همراه، تعرفه تماس دریافتی برای حجاج در عربستان را رایگان کرده بود، بنابراین آیا این شرکت باید سهم درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت را از جیب بپردازد، گفت: تمام مکالمات بین‌المللی که از گیت‌وی‌های (Gateway) بین‌المللی شرکت ارتباطات زیرساخت عبور می‌کند، درصدی از درآمد به شرکت ارتباطات زیرساخت می‌رسد.
معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: تعرفه این مکالمات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و شرکت زیرساخت براساس تعرفه مصوب، درصد خود را از اپراتور می‌گیرد.
وی گفت: اگر شرکت ایرانسل می‌خواهد برای تبلیغات هزینه‌ای کند، این هزینه به عهده خودش است و موظف است سهم شرکت ارتباطات زیرساخت را براساس مصوبه پرداخت کند.
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون اپراتور قدیمی‌تر تلفن همراه سهم بیشتری از تماس‌های حجاج داشته ‌است، آیا این روش تبلیغ اپراتور جوان‌تر توانست سهم مکالمات را تغییر دهد، گفت: اپراتورهای تلفن همراه هر چقدر تبلیغ کنند، تعداد سیم‌کارت‌های در دست حجاج، تعیین کننده سهم اپراتورها از تماس‌های حجاج هستند.
وی توضیح داد: عموماً حجاج در عربستان از سیم‌کارت‌های محلی عربستان استفاده می‌کنند و طبق روال سال‌های گذشته بیش از ۹۹ درصد حجاج به محض ورود به عربستان،‌ موبایل‌هایشان را خاموش و یک سیم‌کارت عربی تهیه می‌کنند، زیرا اغلب ایرانی‌ها از بحث‌های اقتصادی خوب اطلاع دارند و  به این نتیجه رسید‌ه‌اند که داشتن سیم‌کارت‌های عربی به نفع آنها است.
معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد: در حالی که امیدوار بودیم اپراتورهای تلفن همراه ایرانی از موسم حج، بهره اقتصادی ببرند‌ اما متاسفانه حوزه ترافیک حجاج، برای اپراتورهای ایرانی صرفه اقتصادی ندارد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر