در حال خواندن
تدوین ضوابط فعالیت دیتاسنترهای تجاری در کشور
0

معاون سازمان فناوری اطلاعات از تدوین شرایط و ضوابطی به منظور حمایت از توسعه بازار، ساماندهی خدمات میزبانی وب و افزایش ظرفیت های میزبانی در شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
نود آی سی تی – علی اصغر انصاری با بیان اینکه یکی از زیرساخت های فنی مهم در شبکه ملی اطلاعات، مراکز داده اینترنتی تجاری جهت میزبانی وب سایت ها و خدمات عمومی وب در داخل کشور است اظهار داشت: در این راستا تدوین ضوابط و مقرراتی که  زمینه ساز جذب سرمایه گذاری فراگیر در این بخش و همچنین ایجاد و بهره برداری مراکز داده اینترنتی مورد نیاز و هماهنگ با سایر برنامه زیرساختی در شبکه ملی اطلاعات شود در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات قرار دارد که پس از نهایی سازی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور تصویب، ارائه خواهد شد.
به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، در این راستا ایجاد اعتماد سازی برای مشتریان دیتاسنترهای داخلی و از سوی دیگر، توسعه بازار داخلی از طریق افزایش ظرفیت های میزبانی، از جمله مهم ترین اهدافی است که این طرح مورد پیگیری قرار می دهد.
انصاری، ساماندهی خدمات میزبانی وب سایت های داخلی را از دیگر اهداف تدوین این آیین نامه برشمرد و گفت: هم اکنون حدود ۱۵ شرکت به صورت شناخته شده در زمینه خدمات میزبانی وب در کشور فعال هستند که برای ایجاد و محلی کردن ترافیک اینترنت در داخل کشور، نیاز به مدیریت بازار وجود دارد.
به گزارش مهر، معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه ارائه خدمات میزبانی در داخل کشور به عنوان یکی از پیشران های سایر خدمات فناوری اطلاعات خواهد بود و در زنجیره ارزش و اکو سیستم خدمات فناوری اطلاعات نقش مهمی را ایفا می کند گفت: دراین مصوبه جنبه های حمایتی از دارندگان این مراکز و کسب وکارهای وابسته و مدیریت هزینه های آنها همراه با حمایت از حقوق مشتریان، در نظر گرفته شده است. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر