در حال خواندن
تحریم باعث شد نفت و مخابرات دنبال دانشگاه بیایند
0

وی گفت: بحث تحریم به ما خیلی کمک کرد و باعث شد که نفت و مخابرات دنبال دانشگاه بیایند. اگر تحریم نبود خیلی از این صنایع دنبال قراردادهای بیرونی می رفتند.
نود آی سی تی – دکتر وحید احمدی افزود: در خصوص پژوهش علی رغم شعاری که داده می شود و صحبت های که می شود وقتی که می خواهند پول داده شود اول پول های جاری و ضروری و عمومی داده می شود بعد اگر پولی باقی ماند که معمولا نمی ماند برای پژوهش اختصاص می یابد.  با عنایت به این که در خود پژوهش ما نیز اولویت های مختلفی داریم و پژوهش در دریا در خیلی از مجموعه های تصمیم گیر جز اولویت های اول تلقی نمی شود.وی اظهار داشت: واقعیت امر این است که خیلی از این پژوهش ها چون ناشناخته است ما نمی توانیم دامنه گسترش و دخالت در ایفای نقش برای مردم را پیش بینی کنیم.معاون وزیر علوم گفت: وقتی در صنعت هسته ای ورود پیدا کردیم، ابتدا برای مردم روشن نبود. به هر کسی می گفتی برق بهتر است یا صنعت هسته ای یا نفت، می گفتند که معلوم است که برق و نفت! هر جا که صحبت می شد صنایع هسته ای در گروه دسته سوم قرار می گرفت.وی گفت: خیلی از این صنایع و فناوری ها جنبه فرا رشته ای دارند. به دین معنی که وقتی شروع می شود مجموعه ای از دانش های انباشه و مرتبط را احیا می کند.وی اضافه کرد: علم اقیانوس شناسی مجموعه ای از علوم پایه،  علوم انسانی، مکانیک، برق و الکترونیک است اینجانب با تجربه طولانی که هم در دانشگاه و هم در صنعت کار کرده ام، می گویم نمی شود آن ها را از هم جدا کرد.احمدی تاکید کرد: بعضی از این مسایل جنبه حیاتی پیدا می کنند و اگر ورود پیدا نکنید از غافله علمی و فناوری دنیا عقب می افتید. در برخی از مسایل اگر ورود پیدا کنید خیلی از مشکلات دیگر را نیز می توانید حل کنید.معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت اگر ما بتوانیم بسیار از این فناوری ها را با توجه به نیاز مردم در زندگی روزمره  مردم استفاده کنیم باعث ثروت و شادی در زندگی مردم خواهد شد.احمدی مشخصات اقتصاد دانش بنیان را سه مشخصه صنعتی، زایش، پویایی و پایداری دانست و گفت: ما باید در صنعت کشور از این مشخصه های صنعتی استفاده کنیم. اگر ما این مشخصه ها را دنبال و پیگیری کنیم مطمئن هستم اثر آن را در زندگی مردم احساس خواهیم کرد.وی گفت: بحث تحریم به ما خیلی کمک کرد و باعث شد که نفت و مخابرات دنبال دانشگاه بیایند. اگر تحریم نبود خیلی از این صنایع دنبال قراردادهای بیرونی می رفتند.احمدی گفت: باید ارتباط علمی و مدیریتی یا مدیریت علمی ایجاد شود. باید با دانشگاه ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم که باعث توسعه دانشگاه و ایجاد پژوهشگاه و مراکز پژوهشی شود. زیرا ورود این مجموعه های علمی، ورود دانشجویان دکتری و ورود استادان به شما خیلی کمک خواهد کرد.معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه صحبت های خود گفت: ما دنبال این هستیم که حتی در فرصت های مطالعاتی، تلاش کنیم و طوری بستر را مساعد نماییم که دانشجویان و استادان به داخل صنعت بیاید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر