در حال خواندن
تبلیغات دروغین خدمات اینترنتی پیگرد قانونی دارد
0

مدیرکل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی کشور گفت: با تبلیغات گمراه کننده و دروغین خدمات اینترنتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات برخورد قانونی می‌شود.
 
نود آی سی تی – تقی شفیعی افزود: تبلیغاتی که از نظر فنی غیرممکن باشد یا استفاده از اصطلاحات فنی نادرست و غیرعلمی از جمله تبلیغات گمراه کننده به شمار می‌آید.
وی تبلیغات را “معرفی جذاب یک واقعیت برای مردم” دانست و گفت: مردم انتظار دارند زمانی که کالا یا سرویسی برای آنها تبلیغ می‌شود خصوصیات تبلیغ شده را ببینند، در غیر این صورت این تبلیغات گمراه کننده محسوب می‌شود.
شفیعی تبلیغات گمراه‌کننده را شامل استفاده از اصطلاحات نادرست برای خدمات اینترنت پرسرعت مانند “فوق هوشمند”، تبلیغات تلفنی و دادن وعده دروغین اعطای جایزه به خریداران کارت‌‌های اینترنتی، تبلیغات پیامکی و سایر موارد مشابه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صورت مشاهده یا گزارش این قبیل موارد با آن برخورد قانونی می‌کند، گفت: ما در مرحله نخست از شرکت‌‌های متخلف می‌خواهیم که تبلیغات خود را اصلاح کنند.
مدیرکل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی کشور افزود: در صورت توجه نکردن شرکت‌‌ها به تذکرات، برخورد‌ها شدیدتر شده و حتی ممکن است تا مرحله پلمب ادامه یابد.
وی افزود :اگر شرکت‌‌ها با تبلیغات گمراه‌کننده دارای مجوز قانونی فعالیت نباشند، پلمب خواهند شد.
وی گفت: از صداوسیمای مرکز اصفهان نیز درخواست کردیم که تبلیغات پخش شده از این رسانه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای تاییدیه اداره کل تنظیم مقررات باشد.
اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی شامل پنج استان اصفهان، چهار محال و بختیاری، مرکزی، قم و یزد است و دفتر اصلی آن در شهر اصفهان قرار دارد.
از جمله وظایف این اداره کل می‌توان به نظارت و بازرسی دارندگان پروانه در حوزه فناوری اطلاعات از جمله ISP، ISDP، PAP،SAP و WiMAX و پایش یا مونیتورینگ ثابت و سیار طیف فرکانس اشاره کرد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر