در حال خواندن
تبلت های برتر IFA 2013 (بخش نخست)
0

درحالی که آمازون، اپل و مایکروسافت هنوز تبلت های جدیدشان را در معرض دید و قضاوت عموم نگذاشته اند، تعدادی از سازندگان مطرح تبلت، نمایشگاه IFA 2013 برلین را آوردگاه مناسبی برای نمایش محصولات اندرویدی و ویندوز هشتی خود تشخیص دادند.در گزارشی که بخش نخست آن پیش روی شماست، مهم ترین تبلت های معرفی شده در نمایشگاه برلین از دید ZDNet مرور شده است.
Sony Vaio Tap 11سونی هم بالاخره به جمع ویندور هشتی ها پیوست و نخستین محصول با سیستم عامل مایکروسافتش را با نامVaio Tap 11 در IFA برلین معرفی کرد. این محصول مجهز به پردازنده هسول، ۴ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع SSD است. این محصول هیبریدی دارای یک صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی است که وضوح تصویری برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد و به همراه یک کیبورد جداشدنی عرضه می شود. دوربین وایو تپ ۱۱ سونی از نوع ۸ مگاپیکسلی است. قیمت این محصول اعلام نشده و احتمالا اواخر پاییز امسال به بازار می آید.
Asus Transformer Pad TF701Tهر فهرستی که از تبلت ها منتشر می شود، یک جای رزرو شده هم برای ایسوس دارد. در نمایشگاه برلین هم ایسوس Transformer Pad TF701T را به همراه خود آورد که آن هم یک محصول هیبریدی با کیبورد جداشدنی محسوب می شود. این ترانسفورمر دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است، از USB 3.0 پشتیبانی می کند وبه یک پردازنده چهارهسته ای Tegra 4 مجهز شده است. قیمت این تبلت هم هنز اعلام نشده است اما طبیعتا با کیفیتی که دارد، ایسوس آن را ارزان نخواهد فروخت.
Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition)اگرچه سامسونگ بیش از همه با ساعت هوشمند Galaxy Gear در نمایشگاه برلین گرد و خاک به پا کرد، اما نسخه ۲۰۱۴ تبلت گلکسی نوت ۱۰.۱ نیز از سوی این شرکت در خور توجه بود. سامسونگ در این نسخه امکانات سخت افزاری قوی تری گنجانده که شامل یک پردازنده ۸شت هسته ای ۱.۹ گیگاهرتزی و ۳ گیگابایت رم می شود. صفحه نمایش این تبلت نیز دارای وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است. طبق معمول هم یک قلم s pen به همراه این تبلت به روز شده، عرضه می شود. قیمت فروش این تبلت هنوز مشخص نیست اما قرار است از سه ماهه سوم ۲۰۱۳ به بعد، روانه بازار شود.
LG G Pad 8.3شرکت ال جی تا امروز تمایل چندانی به حضور همه جانبه در بازار تبلت ها نشان نداده بود. اما به نظر می رسد نگاه ها در این شرکت بزرگ کره ای تغییر کرده و نظرها به بازار تبلت بیشتر جلب شده است. عرضه G Pad 8.3 در نمایشگاه IFA را که رقیبی برای آی پد مینی و نکسوس ۷ به حساب می آید می توان اولین نشانه چرخش نگاه ها در ال جی دانست. صفحه نمایش ۸.۳ اینچی تبلت ال جی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰، از نظر وضوح مشابه نکسوس ۷ است البته در ابعاد بزرگ تر. روی این تبلت ویرایش ۴.۲.۲ اندروید نصب شده است، پردازنده آن ۱.۷ گیگاهرتزی چهار هسته ای و از نوع Qualcomm Snapdragon 600 است و به دو دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی و جلویی ۱.۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. هنوز زمان دقیق عرضه این تبلت به بازار اعلام نشده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر