در حال خواندن
تبلت های برتر IFA 2013 (بخش دوم و پایانی)
0

دیروز در همین صفحه و در بخش نخست این گزارش، تعدادی از تبلت‌های درخور توجهی که در جریان نمایشگاه IFA 2013 برلین رونمایی شده بود را مرور کردیم. امروز نیز در بخش پایانی این گزارش، پنج تبلت دیگر را معرفی می‌کنیم.
Asus Memo Pad 8 and 10ایسوس هم پیشنهادهای خوش قیمت آندروییدی را برای نمایشگاه برلین کنار گذاشته بود. دو مدل Memo Pad در اندازه‌های هشت و ۱۰ اینچی سوغاتی ایسوس برای مشتاقانی بود که تبلت‌های ارزان‌تر، اما با کیفیت می‌خواهند. Memo Pad 8 با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰، دارای هشت گیگابایت فضای ذخیره سازی و شکاف توسعه microSD است.Memo Pad 10 نیز به شما انتخاب‌های هشت و ۱۶ گیگابایتی می‌دهد. در مدل هشت اینچی یک دوربین پشتی پنج مگاپیکسلی و در مدل بزرگ‌تر، دوربین دو مگاپیکسلی تعبیه شده و هر دو مدل در رنگ‌های سفید، خاکستری و صورتی عرضه می‌شود. البته هنوز قیمت این تبلت‌ها مشخص نشده اما با در نظر گرفتن قیمت ۱۴۹ دلاری مموپد هفت می‌توان حدود قیمت برادرهای هشت و ۱۰ اینچی را هم برآورد کرد.
Acer Iconia A3اگر پول‌تان به Toughpad پاناسونیک نمی‌رسد، می‌توانید Iconia A3 ایسر را امتحان کنید. این تبلت ۱۰ اینچی آندروییدی قیمت ارزانی دارد و تقریبا ۱۰۰ دلار از نکسوس ۱۰ ارزان‌تر است. وضوح تصویر صفحه نمایش این تبلت ۱۲۸۰ در ۸۰۰ و پردازنده آن از نوع چهار هسته‌ای با سرعت ۱/۲ گیگاهرتز است. این تبلت ایسر به سیستم‌عامل ۴/۲ آندرویید مجهز شده و دوربین پشتی آن پنج مگاپیکسلی است.این تبلت که برای نسخه وای‌فای آن ۲۴۹ یورو و برای نسخه ۳G آن ۲۹۹ یورو قیمت در نظر گرفته شده از ماه اکتبر در افریقا، اروپا و خاورمیانه عرضهخواهد شد.
Toshiba Encoreهمانند ال‌جی، توشیبا نیز تاکنون حضوری جدی در صنعت و بازار تبلت نداشته اما به نظر می‌رسد که می‌خواهد با تبلت Encore شانس‌اش را امتحان کند. توشیبا البته در ورود به بازار تبلت، به جای آندرویید ترجیح داده از سیستم‌عامل ویندوز ۸/۱ استفاده کند. Encore یک تبلت هشت اینچی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است که روی آن از نسل جدید پردازنده اتم اینتل یعنی Bay Trail-T استفاده شده است. فضای ذخیره سازی این تبلت هم ۳۲ گیگابایتی است و قیمت آن هم مثل آی‌پد مینی، ۳۳۰ لار در نظر گرفته شده است. روی Encore که ماه نوامبر به بازار می‌آید نسخه جدید آفیس مایکروسافت هم نصب خواهد بود.
Panasonic 4K Toughpadاگر می‌خواهید از تبلت برای کار استفاده کنید و دنبال یک تبلت مبتنی بر ویندوز ۸ می‌شد که ابعاد بزرگی هم داشته باشد، تبلت جدید پاناسونیک انتخاب خوبی خواهد بود. پاناسونیک خبر ساخت تبلت ۲۰ اینچی و گران قیمت ۴K Toughpad را ابتدا در CES امسال در لاس‌وگاس اعلام کرد. اما جزییات و رونمایی آن را برای نمایشگاه برلین گذاشت. این تبلت دارای وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۵۶۰ است و به صفحه لمسی ۱۰ انگشتی، پردازنده Core i5 اینتل مجهز است. این تبلت درشت هیکل در دو مدل عرضه می‌شود که یکی دارای چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD است و مدل دیگر به هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD مجهز شده است. این تبلت قرار است در ماه نوامبر و با قیمت شش هزار دلار (در مدل اول) به بازار عرضه شود.
Lenovo IdeaTab S5000آیدیاتب لنووو هم یکی از هفت اینچی‌های IFA بود که لنووو امیدوار است این تبلت سبک وزن جایی میان خیل تبلت‌های هفت اینچی باز کند. هرچند مشخصات آن چندان هم هیجان‌انگیز نیست.پردازنده این تبلت از نوع چهار هسته‌ای MediaTek 8389 و وضوح تصویر صفحه نمایش آن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است. فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده برای IdeaTab S 5000 هم ۱۶ گیگابایت است. این تبلت که قرار است در مدل وای‌فای ۲۶۲ دلار قیمت داشته باشد در زمستان امسال به بازار می‌آید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر