در حال خواندن
تبدیل گوشی‌ موبایل به بی‌سیم با یک قاب
0

مدیرعامل اپراتور سراسری بی‌سیم با اشاره به صدور پروانه بی‌سیم عمومی در کشور گفت: غیر از تمام کاربردها و کسب‌ و کارها، دو گروه نهادهای امنیتی و نهادهای نظامی و انتظامی از این دستورالعمل معاف شده‌اند.
نود آی سی تی – ایمان میری در یک نشست خبری درباره اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی (اپراتور سراسری بی‌سیم) اظهار داشت: در ۹۰ درصد کشورهای اروپایی اپراتور ملی ترانک وجود دارد. این پروانه ۱۵ ساله و قابل تمدید در دو بازه زمانی ۵ ساله ارائه شده است. مزایده به صورت منطقه‌ای برگزار شد و کنسرسیوم ‌آواسل در ۸ منطقه برنده مزایده شد و اپراتور سراسری ایجاد شده است.مدیرعامل خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه افزود: در این پروانه محدودیت فناوری وجود ندارد و اپراتور طبق نیاز می‌تواند از هر فناوری استفاده کند. کاربران این اپراتور نیز حقوقی خواهند بود.وی ادامه داد: حق لایسنس پروانه ۱۵ میلیارد تومان به صورت ۴۰ درصد نقد و ۶۰ درصد در ۶ سال تعیین شده است.میری یادآور شد: یکی از تعهدات این شبکه ورود در حالت بحران است.مدیرعامل آواسل همچنین در خصوص حضور اپراتور وایمکس رایانه دانش گلستان در این کنسرسیوم گفت: دلیل حضور رایانه دانش گلستان در این کنسرسیوم این است که یکی از الزامات این پروانه تجربه ایجاد شبکه سلولار بود.وی با اشاره به تعهدات پروانه‌ای اپراتور بی‌سیم، گفت: باید ۸۰ درصد مراکز استان‌ها و عسلویه را در ۲ سال تحت پوشش قرار دهیم.میری در خصوص تعرفه‌های این سرویس، گفت: تعرفه‌ها هنوز نهایی نشده و باید نظام تعرفه‌ای طبق قیمت تمام شده محاسبه و به رگولاتوری اعلام شود؛ اگر چه تعرفه بی‌سیم مانند شبکه موبایل یکپارچه نیست.مدیرعامل آواسل با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در شبکه بی‌سیم، توضیح داد: تجهیزات بی‌سیم گران هستند؛ خرید یک دستگاه بی‌سیم چند میلیون تومان هزینه دارد. گوشی‌های معمولی با یک قاب اضافی به تجهیزات بی‌سیم تبدیل می‌شوند.وی تاکید کرد: دو گروه از ایجاد شبکه جدید معاف شده‌اند، نهادهای امنیتی و نهادهای نظامی و انتظامی.میری یادآور شد: قابلیت برقراری رومنیگ با شبکه موبایل و ثابت و دسترسی به شبکه دیتا از جمله اینترنت از جمله ویژگی‌های این اپراتور است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر