در حال خواندن
تالیا از نسل سوم تلفن همراه استفاده نخواهد کرد
0

در برنامه جدید پیش‌بینی شده، تالیا موظف است ظرف مدت ۵ سال ۶ میلیون مشترک جذب و عملیاتی کرده و مشترکان جذب شده را حفظ کند.
نود آی سی تی – سید مصطفی سیدهاشمی، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه تالیا یک پروژه بی.او.تی (B.O.T)است، گفت: سرمایه گذار این پروژه تالیا است و براساس قرارداد باید ۵۷ درصد از درآمد تالیا به مخابرات پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه برای تالیا طرح تجاری جدید طراحی شده، افزود: تالیا موظف است ظرف مدت ۵ سال ۶ میلیون مشترک جذب و عملیاتی کرده و طی این مدت مشترکان جذب شده را حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه براساس برآورد‌ها پروژه تالیا بعد از خصوصی سازی مخابرات ۴۰ میلیارد تومان به مخابرات ضرر مالی وارد کرده، بیان کرد: بر اساس صورت‌های مالی مخابرات در سال ۹۰ تالیا ۲۸ میلیون به مخابرات زیان رسانده است.
سیدهاشمی گفت: تالیا  در نسل سوم  فعالیت نخواهد کرد و  سرویس‌دهی و جذب مشترک را در نسل فعلی خود انجام می‌دهد.
به گزارش موبنا، قراردادهای بی.او.تی (B.O.T) یا ساخت، بهره‌برداری و انتقال ( واگذاری ) به قراردادهایی گفته می‌شود که در آن شرکت یا شرکت‌هایی در قبال امتیازاتی، اقدام به اجرای پروژه‌های سنگین ( به لحاظ مالی ) کرده  و پس از رسیدن پروژه به مرحله  سود دهی بعد از مدت زمان کوتاهی، پروژه را به طوری که امکان فعالیت کامل را داشته باشد، بلاعوض به طرف دیگر که عموما دولت‌ها یا شرکت‌های وابسته به دولت هستند انتقال دهند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر