در حال خواندن
تازه‌ترین تبلت مایکروسافت با انعطاف بیشتر و وزن کمتر
0

مایکروسافت تازه‌ترین تبلت خود موسوم به سرفیس پرو ۳ را عرضه کرده که نازک‌تر و سبک تر از نمونه‌های قبلی است و از انعطاف بیشتری نیز برخوردار است.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، امکانات این تبلت در حدی است که برخی کارشناسان می‌گویند می‌توان آن را جایگزین رایانه‌های رومیزی نیز کرد و حتی سرفیس پرو ۳ را رقیبی مناسب برای مک بوک ایر شرکت اپل دانسته‌اند. این تبلت همراه با یک پوشش و یک قلم ویژه عرضه می شود و وزن آن تنها ۱۸۰ گرم است که در مقایسه با مک بوک ایر ۱۳ اینچی اپل سبک‌تر است. وضوح تصویری این تبلت ۱۲ اینچی ۲۱۶۰ در ۷۴۴۰ است. سرفیس پرو ۲ با نمایشگر ۱۰.۶ اینچی از وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ برخوردار بود.سرفیس پرو ۳ مجهز به پردازنده های Intel Core i5 بوده و سازوکار خنک کردن آن به گونه‌ای طراحی شده که کاربر به هیچ وجه صدای پنکه یا فن دستگاه را نخواهد شنید. استفاده از قلم این تبلت که با باتری کاری می‌کند با فناوری بلوتوث ممکن می‌شود. باتری این تبلت هم در هر یک ساعت تنها ۴۲ وات انرژی مصرف می‌کند که ۹ ساعت استفاده مداوم از دستگاه را ممکن می‌کند.  نکته جالب امکان قرار دادن سرفیس پرو ۳ در حالت استندبای با باتری پر به مدت نزدیک به یک سال است. علیرغم همه این ویژگی‌ها برای بررسی واکنش بازار به این تبلت باید چند هفته ای منتظر ماند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر