در حال خواندن
تاج گذاری آیفون ششم
0

آیفون ۶ اپل دیشب رونمایی شد و اپل به همه شایعات درباره گوشی جدیدش پایان داد.مثل همیشه گوشی اپل پرحاشیه‌ترین و خبرسازترین گوشی دنیاست. از اوایل سال کم‌کم خبرها و شایعات مرتبط با آیفون ۶ سوژه اصلی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دنیا بود. در این خصوص به همه مسایل مربوط به این گوشی از صفحه نمایش، پردازنده، اندازه و سایز و حتی سیستم‌عامل گوشی گرفته تا کارخانه‌هایی که این گوشی را تولید می‌کنند، پرداخته شد.

ساحره چمنیاینکه این گوشی در دو سایز ۴/۷ اینچی و ۵/۵ اینچی به بازار می‌آید و نسخه کوچک‌تر «آیفون ۶» نام می‌گیرد و نسخه بزرگ‌تر یا «آیفون پلاس» می‌شود یا «آیفون ایر»، سوژه‌های داغی بود که مدام راجع به آن خبرهایی منتشر شد.اما یکی از جالب‌ترین اتفاقاتی که در‌باره آیفون ۶ افتاده، صف طولانی است که از جمعه گذشته در خیابان‌های نیویورک تشکیل شده است. اپل معمولا هر سال از آیفون رونمایی می‌کند و این گوشی را یکی دو هفته بعد به بازار عرضه می‌کند. با این حال امسال مردم دو هفته پیش از عرضه داخل خیابان‌ها اطراق کرده‌اند تا جزو اولین خریداران این گوشی باشند.تجربه ثابت کرده که آیفون زن و مرد و پیر و جوان نمی‌شناسد، به طوری که در این صف‌های طولانی علاوه بر جوانان، افراد میان‌سال و حتی پیرمرد و پیرزنانی دیده می‌شود که حاضرند جای نفرات اول صف را با قیمت‌های نجومی بخرند. بر اساس تصاویری که از این صف‌های طولانی تشکیل شده، هوا خیلی گرم نیست و اکثر مردم با بارانی و لباس گرم روی صندلی‌های مسافرتی نشسته‌اند، برخی سایبانی تهیه کرده‌اند و حتی افرادی چادر زده‌اند. در این میان افرادی آیفون‌های مقوایی بزرگی ساخته‌ و پوشیده‌‌اند تا جلب توجه بیشتری کنند.علاوه بر آمریکا، مردم در سراسر دنیا چشم به‌راه آیفون هستند و در این میان هم اتفاقاتی می‌افتد و مردم دنیا کارهای عجیبی می‌کنند که خبرساز می‌شود.در این اوضاع که اکثر مردم دنیا منتظرند تا ببیند اپل امسال چه ویژگی‌هایی به آیفون افزوده، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یکی از شهروندان استرالیایی برای استفاده بیشتر از قابلیت آیفون ۶، تراشه NFC را در بدن خود کاشته است.در طول چند روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه گوشی آیفون ۶ مجهز به تراشه وای‌فای نسخه ac802.11 و NFC خواهد بود، منتشر شد. از آنجا که تراشه NFC امکان پرداخت‌های الکترونیکی را در محیطی امن با امکان کدگذاری فراهم می‌کند، انتظار می‌رود این قابلیت آیفون را به کیف پولی برای انجام سریع‌تر امور مالی تبدیل کند. بر این اساس چند روز پس از انتشار این خبر، یک کاربر استرالیایی برای بهره‌برداری بیشتر از آیفون ۶، تراشه الکترونیکی را بین انگشت شست و سبابه خود کاشته است.”بن سالتر” مدعی است که به محصولات فناوری علاقه خاصی دارد در نتیجه پس از اعلام قابلیت جدید در آیفون، تصمیم به امتحان این تجربه متفاوت گرفته است.کاشت تراشه NFC توسط یک کاربر استرالیایی در حالی صورت می‌گیرد که محققان طی سال‌های اخیر به بررسی و آزمایشات مختلفی برای سنجش سلامت بیماران با کمک تراشه‌های الکترونیکی پرداخته‌اند. مثلا بیماران دیابتی به سادگی و با نصب یک حسگر الکترونیکی زیر پوست خود می‌توانند دقیق‌ترین داده‌های سلامتی را روی گوشی‌ هوشمند، تبلت یا تلفن‌های همراه خود مشاهده کنند.اکنون اسلاتر استرالیایی تراشه الکترونیکی را زیر پوست دستش کاشته و درباره کاشت چنین چیپ‌ستی در بدن خود می‌گوید‌:” می‌خواهم با کمک این تراشه که در زیر پوستم کاشته شده، از قابلیت‌های بیشتر آیفون ۶ برخوردار شوم!”

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر