در حال خواندن
تأثیر بحران اقتصادی اروپا بر فناوری
0

شرکت تحقیقات گارتنر اعلام کرد: رشد هزینه‌های فناوری توسط شرکت‌ها و بخش عمومی در سطوح پایین‌تری نسبت به سال گذشته ثابت شده است و تأثیر بحران اقتصادی اروپا به وضوح در بخش فناوری مشهود است.
نود آی سی تی – ریچارد گوردن، نایب رییس تحقیقاتی شرکت گارتنر با اشاره به نگرانی‌های مرتبط به بحران مالی اروپا، ضعف وضعیت آمریکا و رکود چین گفت: درحالی که چالش‌های پیش روی اقتصاد جهانی همچنان برقوت خود باقی است، چشم انداز این منظره در بازارIT ثابت به نظر می رسد.
شرکت گارتنر انتظار دارد که بودجه جهانی فناوری اطلاعات امسال رشد ۳ درصدی داشته باشد و میزان آن به ۳.۶ تریلیارد دلار افزیش یابد، این درحالی است که پیشتر این پیش بینی را ۲.۵ درصد اعلام کرده بود.
براساس تحقیقات این شرکت ، امسالی بازار خدمات مخابراتی که خود بزرگترین مولفه این بخش است رشد آرامی تا ۱.۴ درصد خواهد داشت که این میزان در سال ۲۰۱۱ ، شش درصد بوده است.
نگرانی شرکت های بزرگ تکنولوژی روز جمعه بیشتر مورد توجه قرار گرفت چرا که شرکت نرم افزارسازی اینفورمیتیکا نتایجی را بسیار پایین از انتظارات منتشر کرده و اظهار داشته که شرایط تجارت در ماه ژوئن به شدت وخیم شده است.
سهام شرکت اینفومیتیکا ۳۰ درصد سقوط کرده و در این میان سایر نام‌های فناوری را نیز همراه خود پایین کشیده است.
برخی از سرمایه گذاران نگران هستند که نتایج اینفومیتیکا می تواند نشانه این باشد که بحران اروپا صدمات بیشتری نسبت به چیزی که فکر می کنند در بخش فناوری باقی می گذارد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر