در حال خواندن
به پرداخت ملت پیشگام در اتصال به سامانه مبارزه با پولشویی
0

به گفته مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت، اقدامات لازم در راستای اتصال به سامانه برخط اتصال سریع پذیرنده به شبکه را انجام داده و پیش از مهلت تعیین شده در اول آبان ماه مراحل اتصال را نهایی کرده است. این سامانه حرکتی دیگر برای مبارزه با پولشویی محسوب می شود.

نود فناوری – رستم شاه‌گشتاسبی مدیرعامل “به‌پرداخت‌ ملت‎” با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه پرداخت الکترونیک در ایران ضعف در صحت و دقت اطلاعات در بخش‌هایی از فرایند ارائه خدمات است.گفت: سرعت گسترش خدمات خصوصا در مورد دستگاه‌های کارتخوان طی سال‌های گذشته به حدی بوده که فاصله وضعع مقررات و استفاده از ابزارهای کنترلی در این حوزه به زحمت در حد قابل قبولی حفظ شده است.
وی افزود: از جمله مواردی که فرایند ارائه خدمات در آن ضعیف بحساب می‌آید، تعریف اشتباه اطلاعات پذیرنده است که در مواردی باعث سردرگمی و توقف عملکردد کارتخوان‌ها هرچند برای مدت کوتاه می‌شود.
گشتاسبی خاطر نشان کرد:   اقدام شاپرک در ایجاد سامانه برخط برای درج اطلاعات پذیرندگان، گام رو به جلویی در کاهش عدم شفافیت‌ها و بهینه‌سازی خدماتت محسوب می‌شود چرا که با سامانه جدید تقریبا احتمال اشتباه در اطلاعات، منتفی است.
مدیرعامل به پرداخت تصریح کرد: با پیاده سازی سامانه مذکور  سرعت کار نیز افزایش می‌یابد زیرا در روش قدیم در صورت اشتباه در اطلاعات وارد شده اولا حدود یکک ساعت بعد اشتباه بودن اطلاعات مشخص می‌شد و ثانیا در بهترین حالت حدود چهار ساعت بعد امکان ورود مجدد اطلات  فراهم‌می‌شد، در روش جدید اما این فرایند برخط است.
گشتاسبی با تاکید بر اینکه شرکت به پرداخت ملت هم به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات در حوزه کاتخوان‌های فروشگاهی با درک محاسن و ضرورتت شفاف‌سازی در فرایند ارائه خدمات تمام تلاش خود را برای اتصال سریع به این سامانه بخرج داد اظهار کرد: خوشبختانه پیش از مهلت تعیین شده در اول آبان ماه مراحل اتصال را نهایی کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد با پیوستن دیگر پی اس پی ها به این سامانه مراحل تکمیلی نیز طی شود و سطح ارائه خدمات ارتقا یابد.
بنابراین گزارش شاپرک از مدت‌ها قبل راه اندازی سرویس برخطی را در دستورکار داشت که با اتصال شرکت‌های پی‌اس‌پی به آن، فرایند ثبت پذیرنده با سرعت و دقتت بیشتری انجام‌می‌گیرد. شرکت‌های پی‌اس‌پی تا اول آبان مهلت‌ دارند به این سرویس متصل‌شوند تا گام دیگری برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی برداشته شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر