در حال خواندن
به دلیل کلاهبرداری طرح نصب صندوق پستی متوقف شد
0

به گفته یک مقام مسوول در شرکت پست، به دلیل تخلفات زیاد پیمانکاران در نصب صندوق‌ پستی برای اماکن قدیمی از جمله گران‌فروشی و کلاهبرداری، پست ناچار به توقف این طرح شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام مسوول در شرکت پست با بیان این مطلب گفت: براساس مصوبه هیات دولت تمام اماکنی که پس از سال ۷۹ ساخته‌ شده‌اند صندوق پستی دارند و الزامی برای نصب صندوق پستی برای ساختمان‌هایی که از قبل ساخته‌ شده‌، نیست.
وی ادامه داد: به این ترتیب تمام ساختمان‌هایی که پس از سال ۷۹ ساخته‌ شده‌اند صندوق پستی دارند و نصب صندوق پستی برای ساختمان‌های قدیمی باید با اختیار و درخواست مالک باشد.
این مقام مسوول در شرکت پست افزود: از چند سال پیش شرکت پست برای تشویق و ترغیب مالکان خانه‌های قدیمی به نصب صندوق‌های پستی، افرادی را برای بازاریابی به خانه‌ها می‌فرستاد.
وی گفت: این افراد از طریق انعقاد قرارداد شرکت پست با شرکت‌های پیمانکاری انتخاب شده بودند و کارمند شرکت پست نبودند.
وی ادامه داد: همین عامل باعث سوءاستفاده برخی سودجویان شده بود؛ به طوری که این افراد با مراجعه به اماکن و معرفی خود به عنوان مامور شرکت پست با این دروغ که نصب صندوق پستی یک طرح سراسری است و از این پس قرار است تمام بسته‌ها و قبض‌ها به صندوق افراد انداخته شود و در صورت عدم نصب صندوق دیگر قبضی دریافت نخواهند کرد، مالکان را مجبور به نصب صندوق پستی می‌کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، این افراد به بهانه‌های مختلف از جمله متفاوت بودن مدل صندوق‌ها، برنجی بودن جنس صندوق‌ و غیره هزینه‌های گزافی از مالکان دریافت می‌کردند؛ به طوری که یک صندوق ۱۲ هزار تومانی با هزینه دروغ نصب معمولا ۲۰ هزار تومان فرخته می‌شد.
این مقام مسوول در شرکت پست بیان کرد: این اواخر گزارش‌ از کلاهبرداری در سراسر کشور بسیار زیاد شده بود و در نتیجه برای جلوگیری از تضییع حق شهروندان، شرکت تصمیم گرفت فعلا اجرای این طرح را متوقف کند. بنابراین قرارداد با پیمانکاران برای نصب صندوق‌های پستی لغو شد و در حال حاضر دیگر هیچ ماموری از طرف شرکت پست برای نصب صندوق به اماکن مراجعه نمی‌کند.
کرباسیان مدیرعامل شرکت پست با تایید این مطلب که در برخی شهرها گزارش‌هایی از تخلفات نصب صندوق‌های پستی داشته‌ایم، گفت: البته اغلب این کلاهبرداران نیز دستگیر شده‌اند.
مدیرعامل شرکت پست افزود: فعلا اجرای این طرح متوقف شده است؛ اما توقف طرح به عنوان یک راهکار موقتی اتخاذ شده و پس از اتخاذ روش درست کار، طرح دوباره اجرا خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر