در حال خواندن
بلک‌بری و نوکیا در آستانه حذف از بازار موبایل
0

در حالی که نوکیا و بلک‌بری سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را از دست داده‌اند، بسیاری از کارشناسان معتقدند که رویگردانی شرکت‌های مذکور به سوی ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندرویید می‌تواند عامل نجات‌بخشی برای آنها باشد.
موبنا- نوکیا چند سال پیش به دلیل افت میزان سهم‌اش در بازار گوشی‌های هوشمند استراتژی جدیدی به کار بست و به ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون پرداخت اما ویندوز جایگزین خوبی برای سیمبیان نبود، بنابراین روی دوربین این گوشی‌ها مانور داد. با این حال موفقیت زیادی در این زمینه هم کسب نکرد.از سوی دیگر بلک‌بری هم با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می‌کند.کارشناسان معتقدند که گوشی‌های مبتنی بر بلک‌بری هم منسوخ شده‌اند و لازم است که این شرکت کانادایی در ساخت محصولات‌ تازه‌اش تجدید نظر کند و استفاده از پلات‌فورم آندرویید را در دستور کار خود قرار دهد. بنابراین شایع شده که این شرکت کانادایی درصدد است از سیستم‌عامل آندرویید در ساخت گوشی‌های جدیدش بهره ببرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر