در حال خواندن
بسته اینترنت ویژه حج معادل یک بسته سیب‌زمینی سرخ کرده!
0

بسته اینترنت ویژه حج یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران معادل «یک بسته سیب‌زمینی سرخ کرده با نوشابه با حدود ۲۰ ریال سعودی» است که عملا بی‌نظیر است.

همزمان با فرارسیدن موسم حج ابراهیمی ۱۴۰۲، اپراتورهای تلفن همراه کشور با توجه به شرایط اقتصادی و ارزی جاری، اقدام به ارائه طرح‌های ویژه خود و صرفا با هدف حمایت از زائران خانه خدا کردند.

در طرح‌های پیشنهادی اپراتورهای داخلی که به نوبه خود از بهترین آفرهای سالیان اخیر در حوزه رومینگ بین‌الملل است، اپراتور همراه اول نه تنها با گذر از طرح‌های دیگر اپراتورهای داخلی، بلکه با پیشی گرفتن از طرح‌های اپراتورهای عربستانی، پیشنهادات ویژه‌ای را برای زوار ارائه کرد که جزییات بسته‌ها و طرح‌های این اپراتور در لینک کمپین حج آن موجود است.

حال با احتساب بسته‌های پیشنهادی و طرح‌های این اپراتور، می‌خواهیم به طرح سوالاتی بپردازیم تا در مقام مقایسه بتوان تمایز بسته‌های همراه اول با دیگر اپراتورها را درک کرد.

بنابراین محوریت سوال را بر «با پول خرید بسته اینترنت رومینگ ویژه حج در عربستان چه کار می‌توان کرد؟» می‌گذاریم.

در پاسخ باید گفت «قیمت بسته ویژه اینترنت بین‌المللی رومینگ همراه اول برای حجاج ۲۸۰ هزار تومان است؛ این رقم تقریبا معادل  ۲۰ ریال سعودی است که با این مبلغ حتی نمی‌توان سیمکارت اپراتورهای سعودی را خرید. حداقل هزینه برای خرید اپراتورهای سعودی حداقل ۳۲.۵ ریال سعودی است.»

 

*در دنیای واقعی این بسته معادل است با…

اما با هزینه این بسته اینترنت رومینگ ویژه حج میشه از کریم (تاکسی اینترنتی عربستان) تاکسی اینترنتی از مسجد قبا تا مسجد النبی در عربستان با هزینه حدود ۲۰ ریال سعودی کرایه کرد.

همچنین می‌توان یک لیوان- قهوه امریکانو یا لاته با حدود ۲۰ ریال عربستان خریداری کرد.

با هزینه بسته اینترنتی همراه اول ویژه ایام حج همچنین می‌توان یک بسته سیب‌زمینی سرخ کرده با نوشابه با حدود ۲۰ ریال سعودی خرید.

 

*در دنیای دیجیتال چه میشه کرد؟

در دنیای دیجیتال میشه با این بسته ویژه اینترنت «بیش از ۱۰۰ دقیقه تماس تصویری در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی داشت.»

همچنین می‌توان با این بسته ویژه بیش از ۱۰۰۰ دقیقه تماس صوتی در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی برقرار کرد.

با این بسته ویژه اینترنت ۶۰ روزه همراه اول می‌توان بیش از ۲۵۰ کلیپ کوتاه در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی ارسال کرد.

با این مقایسه بیش از پیش می‌توان به ارزش ذاتی سرویسی که این اپراتور ارائه کرده است، پی برد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر