در حال خواندن
بررسی رفع فیلتر فیس‌بوک با حضور روحانی
0

مهمترین موضوعات چالش برانگیز روزهای اخیر که با حوزه نیروی انتظامی نیز ارتباط دارد حضور مقامات دولتی در فیسبوک که شایعه رفع فیلتر فیس‌بوک را تقویت کرده و آغاز مجدد برخورد با بدحجابی بوده است که روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی در هر دو مورد و البته مسایل دیگر سخن گفت. سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت اکنون در حال استقرار است و اولویت اصلی‌اش حل مشکل اقتصادی و ایجاد آرامش است، البته کم‌کم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی ورود کرده است و در مذاکراتی که با وزرای کشور، ارشاد، اطلاعات و شخص رئیس جمهور داشتیم، اهتمام در مورد تقویت امنیت اجتماعی وجود دارد، در مورد روش‌ها نیز باید شیوه‌های مشارکت‌گونه بکار گرفته شود.

به گزارش نود آی سی تی به نقل از  مردم سالاری، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر پلیس در خصوص رفع فیلتر فیس بوک چیست؟ گفت: کمیسیون‌های ویژه‌ای در شورای‌عالی فضای مجازی وجود دارند که به این موضوع رسیدگی می‌کنند، البته از همه اظهارنظرها تاکنون این گونه برداشت می‌شود که تغییر نظری در مورد رفع فیلتر فیس بوک نداریم. متاسفانه برخی از دستگاهها از فیس بوک به عنوان ارتباط با مخاطب بیرونی استفاده می‌کنند که این تنها یک توجیه است و مجوز قانونی در این رابطه وجود ندارد. احمدی مقدم ادامه داد: البته ممکن است در جلسه اول شورای‌عالی فضای مجازی که با حضور روحانی برگزار می‌شود، این موضوع طرح و بررسی شود، اما تاکنون مقررات تغییر نکرده است و ما از برخی وزرا و مقامات انتظار داریم همانند مردم رفتار کنند.
احمدی‌مقدم در مورد حجاب و آزادی‌های اجتماعی نیز اینگونه سخن گفت: همه تصور می‌کردند که دولت جدید با آزادی اجتماعی و حجاب موافق است و این در حالی بود که هیچ مسئولی چنین اظهارنظری در مورد «آزادی اجتماعی و حجاب» نداشته است.
وی با بیان اینکه مسئولان این دولت سخنانی نزدیک به این اظهارات نیز نگفته‌اند، گفت: چنین تصوری صحیح نیست و عمل ناجا بر مبنای قانون است و وقتی ناهنجاری از درجه‌ای عبور می‌کند باید ضرباهنگ افزایش یابد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه موافق تلاش برخی از رسانه‌ها برای تشدید این ضرباهنگ نیز نیستم گفت: برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند با بزرگنمایی اخباری که گاها صحت ندارد و واقعیت در آنها غرق شده، ضرباهنگ را تشدید کنند که موافق این امر نیز نیستم.
وی با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده است، گفت: البته برخی متحجریان که تعداد آنها زیاد نیست با تجری بیشتری وارد شده‌اند اما خود من که گاها روزی سه ساعت در خیابان‌ها تردد می‌کنم تنها دو سه مورد دیده‌ام که بسیار تند کشف حجاب کرده و اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و ویراژ می‌کنند که البته زیاد نیست اما این مسئله همچون ویروس است و اگر احساس شود که برخوردی نمی‌شود بقیه هنجارشکنان نیز فرصت پیدا می‌کنند. فرمانده ناجا با بیان اینکه ناجا با روش منطقی و بهره‌گیری از تجارب گذشته باید تلاش کند که رسیدگی دقیقی به این مسئله داشته باشد، گفت: رسیدگی باید دقیق باشد نه اینکه فله‌ای باشد.
وی در مورد برگزاری برخی کنسرت‌ها با بیان اینکه ناجا در برخی موارد از سر ناچاری وارد شده گفت: درست نیست که ناجا به تنهایی وارد صحنه شود و باید همه مسئولان مربوطه وارد این صحنه شوند چرا که حتما سالن‌های کنسرت‌ها ضوابطی دارند هرچند احساس می‌شود نه در مورد مجری، نه در مورد صحنه آرایی و حتی تماشاگران هیچ رابطه‌ای حاکم نیست و ناجا نمی‌تواند جای همه کار کند و همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و قرار نیست بگیر و ببند راه بیندازیم و باید ضوابط جامعه اخلاقی، اسلامی، فرهنگ اسلامی ایرانی رعایت شود و اجازه ندهیم جایی درست شود که تبدیل به کانونی برای بی بندو باری باشد و حتی علاقه‌مندان به موسیقی نیز رویشان نشود به آنجا بروند.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه به جای برخورد با افراد باید به سراغ مقصران اصلی و باندها برویم گفت: باید روی برخی باندها که در راستای ایجاد فساد در جامعه اقدام می‌کنند تمرکز کنیم به گونه‌ای که اخیرا در اینترنت بلیت فروخته شد و آدرس یک مدرسه را دادند که در آنجا مهمانی با عقاید انحرافی و شیطان‌پرستی قرار بود برگزار شود که مدیر مدرسه نیز طلبکار شد و عنوان کرد که می‌خواهد از ناجا شکایت کند چرا که با این گروه قرارداد بسته بود و می‌خواست که برای مدرسه درآمدزایی کند و جای سوال است که متولیان مدرسه چه حقی دارند و ناجا باید مسئول‌سازی کند.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود به مسایل دیگری هم پرداخت. وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، آن را یک پیروزی بزرگ برای ملت دانست و گفت: چرا که با این پیروزی انسجام داخلی را تامین کرده و مردم به دلیل این که چند تن در اتاق فکر پروژه تقلب را کلید زدند و آن را باور کردند، برخی تصور می‌کردند که مشارکت مردم کم شده و مردم قهر می‌کنند. اما برگزاری انتخابات با مشارکت زیاد و امنیت مثال‌زدنی و رعایت قواعد بازی و قانون موجب شد که امروز شاهد همدلی بیشتر مردم باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از همان روز اول و حتی در شب اعلام نتایج به ناجا فشار آوردند که جشن پیروزی برگزار نشود و حتی آقایان می‌گفتند مگر چه اتفاقی افتاده؟ گفت: مگر ما از خوشحالی مردم ناراحت هستیم؟ حتی اولین تبریک رسمی به رییس‌جمهور از سوی ناجا عنوان شد و رییس‌جمهور محبت کرد و پاسخ رسانه‌ای به ناجا داد و سعی کردیم اطلاعاتی که به حل مشکلات کمک کرده یا در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار بود را به دولت ارائه کنیم و ناجا این رفتار را نیز با دولت قبلی داشت چرا که رویکرد حزبی و جناحی نداریم و تنها به دنبال امنیت ملی و داخلی هستیم و معتقدیم اگر آرامش، اشتغال، امید و غیره در کشور ایجاد شود جرایم کاهش می‌یابد.
رئیس پلیس کشور در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای پیگیری حادثه تصادف دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران- قم گفت: جلسات رسیدگی به این حادثه در دولت و مجلس در حال برگزاری است و سردار مومنی رئیس پلیس راهور نیز در جلسه ای با وزرا شرکت کرده است، البته این موضوع نادرست است که یک حادثه را که نادر است، بزرگ کنیم، باید از این حوادث عبرت بگیریم و این مصیبت را به یک فرصت تبدیل کنیم. وی افزود: این حادثه فقط بخاطر نقص باطری و ترکیدگی لاستیک نبوده، بلکه چندین عامل دیگر نیز از جمله مسائل استاندارد در آن دخیل است، باید برخی مقررات اصلاح شود و سامانه کنترل آنلاین کنترل تردد خودروها فعال شوند تا شرکت‌ها، پلیس و سازمان حمل و نقل جاده ای بتوانند کنترل‌های لازم را داشته باشند، در همفکری که با رئیس پلیس راهور داشتیم ۱۰ مورد از این موارد که می‌تواند در قوانین و مقررات ما را صاحب فرصت کند، شناسایی شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر