در حال خواندن
برخی از سازمان ها بدون مجوز شبکه ایجاد کرده‌اند
0

به گفته مدیرعامل همراه اول در یک سال گذشته در باند فرکانسی ۹۰۰ مگاهرتز که در اختیار همراه اول است تداخل فرکانس شدید وجود دارد که با توجه به بیش از ۱۲ بار مکاتبه با رگولاتوری هنوز این مشکل برطرف نشده است.
نود آی سی تی – وحید صدوقی با بیان اینکه این موضوع را بارها از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری کرده ایم اما هنوز به نتیجه ای نرسیدیم ،گفت: یک سری از سازمان ها در شهر تهران بدون مجوز برای خود شبکه ایجاد کرده اند و از بخش هایی از باند ۹۰۰ مگاهرتز که در اختیار همراه اول است و هزینه آن سالانه به دولت پرداخت می کند بدون مجوز استفاده می کنند.
مدیرعامل همراه اول گفت: میزان این اختلالات در برخی از مناطق به دلیل استفاده از سیگنال و توان قوی تر به حدی زیاد است که مشترکان ما حتی زیر BTS امکان برقرای تماس ندارند و این عامل باعث شده تا اختلالات شبکه با افزایش روبرو شود.
صدوقی در خصوص اینکه کدام سازمان ها اقدام به انجام شبکه سازی بدون مجوز کرده اند افزود: این موضوع به سادگی قابل اثبات است کافی است که با استفاده از گوشی تلفن همراه به صورت دستی اقدام به جستجوی شبکه تلفن همراه کنید و پس از جستجو به غیر از رایتل، ایرانسل و تالیا که دارای مجوز استفاده از این باند هستند اسامی سازمان ها و کدهای غیرمجازی که در آن مناطق اقدام به نصب تجهیزات کرده اند مشخص می شود.
وی گفت: با وجود پیگیری فروان هنوز منشاء  تداخل حذف نشده است و امیدواریم وزارت ارتباطات هر چه سریع تر در این زمینه قاطعانه وارد عمل شود.
 
۲۵۰ سایت در انبارها خاک می خورد
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: تا یک ماه قبل فرآیند صدور مجوز برای نصب سایت جدید در شهر تهران مشکل بود به نحوی که همراه اول به رغم مشکلاتی که تحریم ها برای همه ایجاد کرده است بیش از دو سال است که بیش از ۲۵۰ سایت BTS نسل دوم در انبارهای ما به دلیل صادر نشدن مجوز در حال خاک خوردن هستند.
وی با اشاره به اینکه انجام ساخت و سازهای متعدد در نقاط مختلف شهر و تمدید نکردن قرداد منازلی که سایت BTS بر روی آنها نصب است فشار زیادی برای جلوگیری از ایجاد نشدن اختلال در شبکه به همراه اول وارد می کند گفت: متاسفانه مراحل صدور مجوز نصب BTS جدید گاها بیش از یک تا سه ماه زمان می برد.
وی افزود: برای رفع این دسته از مشکلات در خواست مجوز فوری برای استفاده از سایت های سیار می کنیم که اکنون در حال حاضر در شهر تهران نزدیک به ۵۰ سایت سیار برای این منظور پیش بینی شده که در برخی از زمان ها امکان استفاده از این سایت ها نیز فراهم نمی شود.
مدیرعامل همراه اول گفت: تعداد مشترکان در حال افزایش است و باید شبکه سریع تر توسعه پیدا کند اما متاسفانه این موانع باعث شده تا توسعه سریع انجام نشود و از همین جا از وزارت ارتباطات و رگولاتوری برای رفع این مشکلات درخواست کمک می کنیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر