در حال خواندن
برخورد پروانه ای با اپراتورهای متخلف
0

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: صداوسیما حق واگذاری فرکانس ۷۰۰ را ندارد و رگولاتوری به هیچ عنوان برای بهره‌برداری از باند مذکور به کسی مجوز نمی‌دهد.

نود فناوری – علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه اخیرا شنیده شده سازمان صداوسیما به دنبال ارائه مجوز به چند شرکت برای راه‌اندازی خدمات آی‌پی تی‌وی (IP-TV) به صورت انحصاری برای این سازمان است، آیا در این وادی بدون در نظر گرفتن نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌توان کاری انجام داد؟، گفت: ما به هیچ عنوان برای بهره‌برداری از باند فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز به کسی مجوز نمی‌دهیم و این موضوع را در قالب نامه‌ای به تمام اپراتورها، اعلام کرده‌ایم.وی با بیان اینکه بهره‌بردار این فرکانس سازمان صداوسیما است، اذعان کرد: صداوسیما حق ندارد این فرکانس را واگذار به غیر کند. آنها باید از آنالوگ به دیجیتال بروند تا حجم فضای مورد نیازشان کم شود.رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطر نشان کرد: در این صورت باید باقی فضا را در اختیار حاکمیت قرار دهند تا حاکمیت برای ارائه آن به اپراتورها تصمیم‌‌گیری کند.عمیدیان در پاسخ به این سوال که چطور صداوسیما می‌تواند از این باند بهره‌برداری داشته یا در استفاده آن سهیم باشد؟، گفت: صداوسیما می‌تواند برنامه خود را در انتهای باند LTE توزیع کند ولی اینکه بقیه باند را به اپراتوری جهت درآمدزایی بسپارند، خلاف قانونی است.او با تأکید گفت: هر اپراتوری وارد این کار خلاف قانونی شود، با توجه به اینکه مراتب را اعلام کرده‌ایم با او برخورد پروانه‌ای می‌کنیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر