در حال خواندن
برخوردهای ضربتی با قاچاقچیان موبایل
0

در حال حاضر بیشترین برخوردهای قانونی با قاچاقچیان موبایل به صورت عملیاتی صورت می‌گیرد به طوری که بعد از شناسایی مراکز مورد نظر اقدام به برخورد می‌کنند.
نود آی سی تی – سردار مهدی ابویی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به  اینکه جلوگیری از شوک به بازار موبایل برخورد با عرضه‌کنندگان گوشی‌های قاچاق به صورت ضربتی انجام نمی‌شود،‌ اظهار داشت:‌ تا کنون برخوردهای ضربتی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین نیروی انتظامی ناامنی در بازار دیجیتال کشور را افزایش می‌دهد که به موجب همین امر جمع‌آوری این کالا به صورت مستمر و مدون صورت می‌گیرد.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هم اکنون طرح جمع آوری گوشی‌های قاچاق که از بهممن ماه سال گذشته در تمامی مراکز استان‌های کشور شروع شده، در حال انجام است به طوری که با استمرار این شرایط بتوانیم دست قاچاقچیان را از این بازار پرمصرف که هم اکنون بالغ بر ۸۰ میلیون مشترک دارد را از بین ببریم.
به گزارش موبنا،‌ این اظهارات در حالی بیان می‌شود که از چند هفته گذشته تا کنون همزمان با بازرسی‌های متعدد صورت گرفته توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مراکز بزرگ خریدوفروش موبایل در تهران عرضه قاچاق این کالای ارتباطی به طور چشمگیری کاهش یافت.
به گفته منابع بازاری‌ مدتی است که عرضه انواع گوشی‌های بدون گارانتی در بازار به طور چشمگیری کاهش یافته که این امر باعث افزایش قیمت نسبی انواع کالاهای بدون گارانتی اصلی شده است.
همچنین در پی حضور مداوم ماموران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فروشندگان از فروختن گوشی‌های بدون گارانتی اصلی  خود در انبارها خودداری می‌کنند و با این شرایط نیز اقدام به پنهان‌کردن گوشی‌های قاچاق می کنند.
از سوی دیگر کاهش عرضه گوشی‌های قاچای موبایل باعث شده تا بیش از گذشته نمایش گوشی‌های گارانتی دار در سطح بازار تلفن همراه افزایش یابد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر