در حال خواندن
براساس آمار نت سنج پلاس مشخص شد؛ رتبه برتر همراه اول در ارایه خدمات دیتا در استان تهران
0

در چند هفته گذشته وزارت ارتباطات با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام نت‌سنج‌پلاس اقدام به ارایه وضعیت پوشش تلفن همراه کیفیت و شکایات ثبت شده از سوی مردم به تفکیک اپراتورهای تلفن همراه کرد. البته این وزارتخانه به منظور تشویق مردم برای استفاده از آن که خود می‌تواند مرجعی براساس اعلام وضعیت از سوی مردم به جای اندازه‌گیری سطح سرویس‌های توسط کارشناسان سازمان تنظیم مقررات باشد روزانه به ۵۰ نفر از کسانی که نظر خود را در خصوص کیفیت اینترنت در این سامانه ثبت کنند اینترنت یک ساله رایگان اهدا می‌کند. اهدای همین جوایز سبب شده که کاربران زیادی برای ثبت نظر به این سامانه هجوم آورند و در نتیجه آمار اعلام شده توسط این سامانه قابل اتکا شده است.

نود فناوری براساس این گزارش- براساس آنچه که از آمارهای ثبت شده در سامانه نت سنج پلاس به دست آمده تا لحظه نگارش این خبر همراه اول در بیشتر حوزه‌های مورد بررسی بهترین وضعیت را در بین اپراتورهای کشور دارد و توانسته در شاخص‌هایی همچون کیفیت اینترنت، تماس اینترنتی و خدمات به کاربران تجاری از رقبای خود پیشی بگیرد.

در این گزارش سعی می‌کنیم که با نگاهی تحلیلی به بررسی و مقایسه اپراتورهای موبایل از نگاه سامانه نت‌سنج پلاس بپردازیم و ببینیم وضعیت عملکرد اپراتورهای موبایلی چگونه بوده است. با این توضیح که تمام بررسی‌ها و آمار اعلام شده مربوط به یک ماه اخیر بوده و در سطح استان تهران صورت گرفته است.

کیفیت بالای تماس‌های اینترنتی در همراه اول

امروزه با افزایش استفاده از پیامرسان‌های داخلی و خارجی میزان تماس‌های تصویری و مکالمه‌ای مردم به واسطه اینترنت افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و به جرات می‌توان گفت بخش قابل توجهی از تماس افراد با دوستان و آشنایانشان در خارج از کشور از طریق پیامرسان‌های خارجی نظیر واتس‌اپ صورت می‌گیرد.

یکی از مهمترین فاکتورها در برقراری تماس اینترنتی از طریق پیامرسان‌ها تامین اینترنت پرسرعت و بدون قطعی است.

براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه نت‌سنج پلاس همراه اول در یک ماه اخیر در این شاخص بهترین وضعیت را داشته است.

سامانه نت‌سنج پلاس شاخص کیفیت اینترنت را بررسی کرده که نتایج این بررسی نشان می‌دهد کیفیت تماس‌های اینترنتی در سطح استان تهران است که در این شاخص همراه‌اول بهترین وضعیت را داشته و نمره “خوب” گرفته است و رایتل و ایرانسل در رتبه‌های بعدی قرار گرفته و به ترتیب “متوسط” و “ضعیف” ارزیابی شده‌اند.

وضعیت مناسب همراه اول برای انجام بازی‌های آنلاین

در دنیای امروز با افزایش بازی‌های ویدیویی آنلاین بر بستر کنسول‌های مختلف مثل ایکس‌باکس و پلی‌استیشن از یک سو و نیز با امکان انجام برخی بازی‌های موبایلی و پی‌سی بر بستر نت روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان به انجام بازی‌های آنلاین در جهان و ایران افزوده شده است. در حال حاضر گیمرهای ایرانی عموما به صورت آنلاین بازی‌های مورد علاقه خود را انجام می‌دهند و به همین علت هم به محض افت شاخص کیفیت اینترنت معترض شده و از طرق مختلف خواستار برطرف شدن اختلالات هستند.

طبیعی است که انتخاب اپراتور مناسب برای گیمرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین منظور این گروه همواره قبل از تهیه و خرید اینترنت مسایل کیفی اپراتورها را می‌سنجند.

در مورد پایداری اینترنت برای انجام بازی‌های ویدیویی که این فاکتور به عنوان یکی از شاخص‌های کیفیت اینترنت در نظر گرفته شده و با رای مردمی و احتمالا گیمرها مورد بررسی قرار گرفته باز هم همراه اول در رتبه اول است و رایتل و ایرانسل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

به این ترتیب می‌توان گفت که همراه‌اول به سبب اینترنت پرسرعت و پایدار لااقل در سطح استان تهران به عنوان انتخاب اول گیمرها و کاربران تهرانی شمرده می‌شود.

رضایت کاربران تجاری در تهران از دیتای همراه اول

در دنیای امروز اینترنت تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از عالم اقتصاد شده است و تقریبا تمام بنگاه‌های اقتصادی کارشان به شکل غیرقابل اجتنابی با اینترنت پیوند خورده است.

شما چه یک عمده فروش آهن باشید که قصد خرید و فروش فلز را داشته باشد، چه در حوزه‌های تخصصی فناوری مثل حوزه ارزهای دیجیتالی فعالیت کنید و چه در حوزه خدمات فعالیت کنید برای ارایه محصولات، خدمات و انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود نیاز به تامین اینترنت ثابت و پایدار دارید.

امروز فروش آنلاین فلزات در کشور تبدیل به امری عادی شده، در حوزه ارزهای دیجیتالی از ماینینگ گرفته تا خرید و فروش این ارزها هر روز بر تعداد شرکت‌های فعال افزوده شده است. همچنین بسیاری از شرکت‌های خدماتی از ارایه‌دهندگان کمک به سالمندان گرفته تا کسانی که خدمات باغبانی را ارایه می‌دهند بر بستر اینترنت خدمات خود را ارایه می‌دهند.

در چنین شرایطی بهره‌مندی از یک اینترنت پرسرعت و بدون قطعی که قابل حمل باشد برای صاحبان تمام این کسب و کارها و کارمندانشان امری ضروری است.

اگر بخواهیم با استناد به آمار اعلامی در سامانه نت‌سنج پلاس مشخص کنیم که اینترنت کدام اپراتور برای تامین نیازهای تجاری در استان تهران وضعیت بهتری دارد باید بگوییم براساس سنجش این سامانه در یک ماهه اخیر همراه اول در وضعیت خوب، رایتل در رده دوم متوسط و ایرانسل در رده آخر و وضعیت ضعیف دسته‌بندی شده است.

جمع‌بندی

نگاهی عمیق به آمار ارایه شده در خصوص وضعیت اینترنت همراه در استان تهران در یک ماهه اخیر که توسط سامانه نت‌سنج پلاس ارایه شده مشخص می‌کند که در حال حاضر همراه اول در بسیاری از شاخص‌ها بهترین وضعیت را داشته و تبدیل به انتخاب اول تهرانی‌ها شده است.

دو اپراتور رایتل و ایرانسل نیز با ارایه خدمات متوسط و ضعیف به ترتیب در رده‌های بعدی دسته‌بندی می‌شوند و خدمات اینترنتی آنها چندان مورد تایید کاربران تهرانی قرار نگرفته است.

به نظر می‌رسد تعداد بالای مناطق تحت پوشش همراه‌اول و ارایه اینترنت نسل چهارم توسط همراه اول در بسیاری از مناطق استان تهران سبب شده که این اپراتور به انتخاب اول تهرانی‌ها برای مصرف دیتا تبدیل شود.

افزون بر این پوشش مناسب دیتای همراه اول در مسیرهای بین شهری و جاده‌ها باعث شده که کسانی که در استان تهران به صورت روزانه بین شهرها جابه‌جا می‌شوند همراه اول را به عنوان انتخاب اول خود پذیرفته و از خدمات آن راضی باشند.

فراموش نکنیم که بسیاری از افراد ساکن در استان تهران محل سکونتشان در شهرهای اطراف تهران مثل کرج، شهریار و حتی ورامین است اما محل کار آنها در تهران است؛ لذا همواره می‌بایست در مسیرهای جاده‌ای رفت و آمد کنند و اهمیت دسترسی به اینترنت پایدار برای آنها در طول مسیر بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده که به سمت همراه اول که بهترین خدمات دیتای جاده‌ای را ارایه می‌دهد جذب شوند.

باتوجه به وضعیت مناسب فعالیت همراه اول در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود که این اپراتور بتواند در سایر نقاط کشور نیز گوی سبقت را در ارایه دیتای با کیفیت از دو رقیب خود برباید.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر