در حال خواندن
با پرداخت هزار تومان پست الکترونیک ملی بگیرد
0

سامانه پست الکترونیک ملی دیروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
نود آی سی تی- این سامانه که از جمله سرویس های الکترونیکی شبکه ملی اطلاع رسانی به شمار می آید، دارای ظرفیت فضای ماهانه ۵۰ مگابایت است که توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی طراحی و راه اندازی شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح این سامانه با تاکید بر ضرورت استفاده از خدمات دولت الکترونیکی گفت: در بستر دولت الکترونیک سرویس و خدمات زیادی را می توان به مردم ایران ارایه کرد.
محمد حسن نامی افزود : در کشورهای دنیا بخش زیادی از درآمدهای حاصله از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات صرف توسعه زیرساخت ها می شود.
وی گفت: در سال ۹۰ حدود ۳ درصد و در سال گذشته نیز تنها ۵ درصد از درآمدهای حاصله در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به توسعه زیرساخت های این بخش اختصاص یافت.
وی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پیشگام توسعه در سایر صنایع دانست و افزود: توسعه و پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب افزایش ۳۶ درصدی بهره برداری در سایر صنایع شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی شهرک های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور خبر داد و گفت: نخستین شهرک در کرج و در منطقه ویژه پیام با روش BOT در حال فعال سازی است که پس از آن ۱۰ شهرک دیگر در نقاط مختلف کشور راه اندازی می شود.
نامی با تاکید براینکه هر فرد ایرانی پس از اتمام دوره ابتدایی باید دارای یک پست الکترونیکی باشد، افزود: باید از تجارب سایر کشورها در این زمینه بهره گرفت ضمن اینکه به یک اتاق فکر در زمینه الکترونیکی در این خصوص تشکیل شود.
 
۱۰۰ هزار صندوق پست الکترونیک تاکنون واگذار شده است
میرزایی مدیرکل مرکز فناوری شرکت پست در خصوص امکانات این سرویس گفت: صندوق پست الکترونیک کاملا فارسی است و امکان فعال بودن زبان انگلیسی، فرانسه و عربی هم روی صندوق فراهم شده است؛ امکان شخصی سازی از طریق کاربر، ثبت نام صندوق به صورت کاملا الکترونیکی، پرداخت حق اشتراک صندوق از طریق درگاه های شبکه شتاب و اختصاص فضای بیشتر به صندوق با درخواست کاربر از جمله امکانات این سرویس است.
میرزایی همچنین با اشاره به تاریخچه این سرویس گفت: سرویس پست الکترونیک در سال ۷۸ با هدف واگذاری ایمیل ایرانی و با استفاده از خطوط ایرانی در شرکت پست راه اندازی شد که به علت نبود زیرساخت مناسب سخت افزاری و نرم افزاری در کشور، توسعه این سرویس با وجود استقبال خوب عمومی با کندی صورت گرفت.
مدیرکل مرکز فناوری شرکت پست افزود: در سال ۸۹ با توجه به توانمندی های ایجاد شده در به کارگیری فناوری اطلاعات در شرکت پست، نرم افزار جدید تحت وب با قابلیت های مناسب و با ظرفیت نامحدود از لحاظ نرم افزاری و با ظرفیت یک میلیون صندوق پست الکترونیک مجددا راه اندازی شد.
میرزایی در خصوص اهداف راه اندازی این سرویس گفت: سرویس پست الکترونیک دو طرفه بوده و برای ارتباط مستقیم سازمان ها و ارگان های دولتی و بخش خصوصی با مردم و برعکس، امکان احراز هویت صاحب صندوق و حفاظت اطلاعات اشخاص و سازمان های موجود در پست الکترونیک بومی و نگهداری در مراکز داده داخلی و فرستاده نشدن این اطلاعات به خارج از کشور راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ هزار صندوق پست الکترونیک به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است، افزود: در مرحله نخست راه اندازی، به هر صندوق ۵۰ مگابایت ظرفیت اختصاص داده خواهد شد و در مرحله های بعدی این ظرفیت تا دو گیگابایت افزایش خواهد یافت.
 
اختصاص ایمیل ملی به هر ایرانی
توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه راه‌اندازی و توسعه سرویس “پست الکترونیک” در کشور منعقد خواهد شد.
این سرویس به همت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان فناوری اطلاعات و در راستای توسعه شبکه ملی اطلاع‌رسانی طراحی و پیاده‌سازی شده است.
گفتنی است سرویس “پست الکترونیک ” به هر ایرانی یا دستگاه دولتی و خصوصی یک صندوق پست الکترونیک براساس کدملی یا شماره ثبت شرکت یا دستگاه اختصاص می‌دهد. در این سرویس کاربران ‌‌‌‌‌‌می‌توانند با اتصال به اینترنت و یا اینترنت ملی آخرین اطلاعات ارسال شده از طرف دولت و یا دیگر اشخاص را دریافت کنند. همچنین دستگاه‌ها نیز می‌توانند با تمامی مراجعان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
دستگاه‌ها نیز می‌توانند با تمامی مراجعان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر