در حال خواندن
با توجه به تنوع ویژگی‌ها کدام گوشی را بخریم؟
0

این روزها هنگام خرید گوشی از قابلیت‌های صوتی گرفته، تا ویژگی‌های کاربردی، سهولت استفاده و عمر باتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
البته خرید یک گوشی در بسیاری از موارد سلیقه‌ای شده است. مثلا دوربین برای برخی از افراد مهم است، در این زمان میزان مگاپیکسل دوربین گوشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود و افراد برند و سایز صفحه نمایش را در نظر نمی‌گیرند. این در حالی است که برای برخی دیگر صفحه نمایش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر سایز، کاربران وضوح تصویر و نوع آن را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.
از سوی دیگر کاربرانی هستند که به پردازنده، سرعت و قدرت گوشی اهمیت می‌دهند و برای‌شان مهم است که هنگام استفاده از گوشی با مشکل کندی دستگاه روبه‌رو نشوند. اما برخی از کاربران فقط برند برای‌شان مهم‌ است و اگر مشکل خاصی با هزینه خرید گوشی نداشته باشند، مثلا اگر برند اپل برای‌شان مهم است هر زمان که گوشی جدیدی از آن برند وارد بازار شود، در صف می‌ایستند تا جزو نخستین خریداران آن گوشی باشند.
در این گزارش به راهنمای خرید گوشی براساس ویژگی‌های مختلف می‌پردازیم.
گوشی با سایز بزرگ
اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگ‌ می‌گردید و مرورگری وب، ویرایش عکس و تماشای ویدیو روی نمایشگر گوشی برای‌تان اهمیت دارد، گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر از ۵/۵ اینچی خریداری کنید.
در این میان گوشی Galaxy Note 3 انتخاب مناسبی است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۷/۵ اینچی است و از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. Note 3 مبتنی بر پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 800 است و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد و باتری آن قادر است برای مکالمه ۱۰ ساعت شارژ نگه دارد.
 
گوشی جمع‌وجور
iPhone 5s جدیدترین گوشی اپل است که با تراشه ۶۴ بیتی A7 به بازار آمده و از همه ویژگی‌های پیشرفته در یک سایز چهار اینچی پشتیبانی می‌کند. دوربین این گوشی هشت مگاپیکسلی است و از دو فلش LED بهره می‌برد.
پشتیبانی از حسگر اثر انگشت یکی از ویژگی‌هایی است که آیفون را در رده بالاتری از گوشی‌های دیگر قرار می‌دهد.
 
گوشی مقرون به‌صرفه
اگر به دنبال گوشی هوشمندی می‌گردید که علاوه بر ویژگی‌های خوب، قیمت مناسبی هم داشته باشد، Moto X موتورولا یک گوشی مقرون به‌صرفه است.
این گوشی همچنین امکان شخصی‌سازی براساس رنگ قاب را دارد و از صفحه نمایش ۷/۴ اینچی HD، پردازنده دو هسته‌ای و دوربین هشت مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و با قیمت ۱۰۰ دلار در بازار موجود است.
 
گوشی با طراحی و کیفیت صوتی
One یکی از گوشی‌هایی است که در طول سال‌جاری توانست چندین بار جایزه طراحی از مسابقات مختلف در دنیا را به خود اختصاص دهد. علاوه بر طراحی، One از کیفیت صوتی بسیار بالایی برخوردار است.
این گوشی به بلندگوهای BoomSound در بخش جلویی مجهز شده و امکان انتقال صدا را با کیفیت بالایی فراهم می‌کنند.
One صفحه نمایش ۷/۴ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل دارد و بدنه آن از جنس آلومینیوم تشکیل شده است.
 
گوشی تمام عیار
Galaxy S4 یکی از بهترین گوشی‌هایی است که سامسونگ امسال به بازار عرضه کرد.
به لحاظ کیفیت و سایز صفحه نمایش، Galaxy S4 را می‌توان در صدر گوشی‌های موجود قرار دارد.
صفحه نمایش این دستگاه پنج اینچی با وضوح Super AMOLED است و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با وضوح ۳۰۹۶×4128 پیکسل با قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری هم‌زمان دار.
این گوشی دارای دو پردازنده چهار هسته‌ای است که یکی ۴/۱ گیگاهرتزی و دیگری ۶/۱ گیگاهرتزی است و از پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX 544MP3 پشتیبانی می‌کند.
 
گوشی با دوربین پیشرفته
Lumia 1020 بهترین گوشی دنیا با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی است.
این گوشی از فناوری PureView پشتیبانی می‌کند و امکان ثبت تصاویر را با کیفیت بالا برای کاربران فراهم می‌کند.
۱۰۲۰ مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون هشت است و از صفحه نمایش ۵/۴ اینچی AMOLED بهره می‌برد.
 
Nexus 5؛ بهترین گوشی آندروییدی
Nexus 5 نخستین گوشی دنیا با پشتیبانی از نسخه ۴.۴ KitKat سیستم‌عامل آندرویید است و خالص‌ترین گوشی گوگلی نام دارد.
این گوشی به پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 800، صفحه نمایش پنج اینچی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و دوربین هشت مگاپیکسلی مجهز شده و در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی و دو گیگابایت RAM در اختیار مشتریان قرار دارد.
مبع: فناوران
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر