در حال خواندن
با استفاده از هوش مصنوعی نسخه دیجیتالی صدای خود را داشته باشید
0

نود فناوری-LYREBIRD در اصل یک سامانه هوشمند است که سعی دارد با تکیه بر هوش مصنوعی از صدای افراد مختلف یک نسخه دیجیتالی تولید کند. انصافا این هوش مصنوعی توانایی بالایی هم دارد و خوب می تواند از پس کاری که بر گردنش افتاده برآید.

فقط کافیست به دمویی که در سایت LYREBIRD قرار داده شده خوب دقت کنید تا ببینید که این هوش مصنوعی جذاب تا چه اندازه خلاقانه و دقیق عمل می کند. در این دموی تماشایی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا را می بینید که در مورد LYREBIRD توضیحاتی ارائه می دهد.

اما اگر خوب دقت کنید می فهمید که این اصلا باراک اوباما نیست که در ویدیو مورد بحث سخن می گوید. بلکه چیزی که در حال شنیدن آن هستید فقط یک صدای دیجیتالی شبیه سازی شده از صدای رئیس جمهور سابق آمریکاست.

اینجاست که در یک لحظه می فهمید که با چه چیز جالبی طرف هستید. آنقدر جالب که ممکن است پس از گذشت چند ثانیه، خود را در حال ساخت صدای دیجیتالی تان ببینید. اما برای ساخت صدای دیجیتالی خود از طریق LYREBIRD چه کار باید کرد؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگویم که LYREBIRD یک سری مراحل ساده دارد که باید برای ساخت صدای دیجیتالی خود، آن ها را طی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید ساخت یک حساب کاربری است که مطمئنا مشکل خاصی با آن نخواهید داشت.

پس از ساخت حساب کاربری، LYREBIRD از شما می خواهد که ۳۰ جمله متفاوت را برایش بخوانید تا بتواند صدای شما را در حالت های مختلف ضبط کند. تنها مشکل اینجاست که تمام این ۳۰ جمله به زبان انگلیسی هستند و فعلا خبری از عبارت های پارسی در میان آن ها نیست.

برای شروع فرآیند ضبط صدا نیز فقط کافیست روی کلید آبی رنگ Start Recording کلیک کنید تا LYREBIRD شروع به رکورد کردن صدای تان بکند. پس از ضبط هر جمله نیز، LYREBIRD صدای ضبط شده تان را در اختیارتان قرار می دهد تا به آن گوش دهید و در صورت نیاز  تعویضش کنید.

اما اگر با صدایی که می شنوید مشکل خاصی ندارید، می توانید با کلیک روی کلید Validate آن را تایید کنید تا جمله بعدی در اختیارتان قرار بگیرد. این کار را باید برای سی جمله بعدی هم تکرار کنید تا LYREBIRD بتواند از صدای شما به یک جمع بندی کلی برسد.

ضبط سی جمله مورد بحث که تمام شد، صفحه ای در پنجره LYREBIRD باز می شود که می توانید با کلید روی Create my digital voice now صدای دیجیتالی خود را دریافت کنید. البته گفتنیست که ساخت صدای دیجیتالی تان کمی زمان می برد و باید تا پایان پروسه کمی صبر کنید.

اما پس از گذشت مدتی، صفحه ای در اختیارتان قرار می گیرد که یک تکست باکس در آن وجود دارد. در اینجا می توانید با تایپ هر عبارتی، از LYREBIRD بخواهید آن را با صدای دیجیتالی ساخته شده برای تان بخواند.

تمامی عبارت هایی هم که با صدای دیجیتالی تان خوانده می شوند قابل دانلود هستند و خیلی راحت می توانید آن ها را دریافت و مورد استفاده قرار دهید. انصافا هم کیفیت این صداهای دیجیتالی اصلا بد نیست. فقط بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر، حین خواندن سی جمله مذکور حسابی دقت کنید.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر