در حال خواندن
باید ویکی پیدیا و گوگل ارث ایرانی ایجاد کنیم
0

به گفته وزیر ارتباطات امسال و با تلاش همکارانمان در مجموعه وزارت پروژه‌های نیمه تمام را تا پایان دولت دهم عملیاتی شود.
نود آی سی تی – محمدحسن نامی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان مجموعه وزارت ارتباطات گفت: این وزارتخانه مهمترین بستر به منظور تأثیر گذاری در سطوح مختلف کشوری و بین‌المللی محسوب می‌شود و بر همین اساس کشورهای مختلف در این حوزه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.
وی افزود: امیدواریم با استفاده از پتانسیل بالای نیروی انسانی متخصص موجود در این وزارتخانه بتوانیم اهداف پیش بینی شده در این حوزه را عملیاتی کنیم.
نامی با بیان اینکه امروزه در سطح جهان از اجماع تفکر عمومی استفاده می‌کنند بیان کرد: سایت‌های متنوع نظیر “گوگل ارث” و “ویکی پدیا” از خرد جهانی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند و ما نیز باید در کشورمان چنین سایت‌هایی راه‌اندازی و زمینه اشاعه محتواهای علمی تولیدی ایران را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: مردم جهان، بیشترین نیازهای علمی و اطلاعاتی خود را از طریق این گونه سایت‌ها تأمین می‌کنند.
وزیر ICT با بیان این مطلب که در حال حاضر اطلاعات علمی زیادی از سوی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه تولید می‌شود گفت: باید بستری به منظور ارایه این محتواها وجود داشته باشد.
نامی مأموریت وزارت ارتباطات را در شرایط کنونی بسیار مهم و ارزنده دانست و ییان کرد: باید اقدام‌هایی که عدالت را برای تمامی هموطنان‌مان حتی در نقاط دور از دسترس فراهم می‌کند، عملیاتی کنیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر