در حال خواندن
ایکس باکس ۷۲۰ بازی های دست دوم را اجرا نمی کند
0

ایکس باکس نسل بعدی گیم های دست دوم را بلوکه می کند.
نود آی سی تی – مجله اج نوشت ایکس باکس موسوم به ۷۲۰ که همیشه باید متصل به اینترنت بوده و برای بازی کردن باید کد مخصوص از سرور دریافت کند، اجازه اجرای بازی های دست دوم را نمی دهد.
البته همچنان بازی کردن از روی دیسک وجود خواهد داشت با این تفاوت که کد فعال سازی از طریق آدرس حساب کاربر ارسال شده و کاربر از روی این کد می تواند بازی کند.
اطلاعات مذکور از طریق کمپانی های فعالی در ساخت نسل بعدی ایکس باکس منتشر شده است. نیل لانگ نویسنده مجله اج می گوید مایکروسافت از خود پرسیده چه نوع کاربرانی ایکس باکس بازی می کنند و از چه پهنای باندی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند و مبتنی بر پاسخ های دریافتی استراتژی ساخت ایکس باکس نسل بعدی را تعریف و تبیین کرده است.
به گفته وی مانند اپ استور، اولویت اول دانلود کردن برنامه ها از روی اینترنت خواهد بود و در وهله اول کاربران باید گیم ها را بعد از خرید دانلود کنند. پیشنهادات ویژه نیز به کاربرانی که دانلود می کنند داده می شود و هزینه های دانلود بسیار پایین تر از خرید دیسک خواهد بود.
بر این اساس قیمت دیسک بین ۴۰ تا ۵۰ پوند خواهد بود که نسبتا گران است و مایکروسافت می خواهد خریدهای آنلاین را تشویق کند.
هدف مایکروسافت این است که یک گیم را یک کاربر بازی کند و دیگران با کپی کردن نتوانند از آن استفاده کنندو فقط روی یک دستگاه اجرا شود و دستگاه دوم نتواند بازی را اجرا کند.
بدین ترتیب هر گیم برای یک کاربر شعار مایکروسافت در ایکس باکس ۷۲۰ است که قطعا آنرا اجرا خواهد کرد.
اینکه آیا مایکرویافت برای توسعه دهندگان نرم افزاری کد های ویژه درست خواهد کرد که یک بازی برای آزمایش روی چند ماشین جواب دهد، بحث دیگری است که هنوز تحقق پیدا نکرده است.
در مورد بازتاب همیشه آنلاین کردن گیم از طریق سرور برای فعال کردن بازی، گفتنی است کمپانی یوبی سافت با انجام پروژه مشابه باتاب منفی دریافت کرد و با عرضه پروژه همیشه آنلاین یکی از گیم های خود به صورت DRM ، از کاربران نظرخواهی کرده و متوجه شد اغلب کاربران از این کار خشمگین شده و کلا گیم مذکور را رها کرده اند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر