در حال خواندن
این اموجی ها در سال ۲۰۱۸ می آیند
0

نود فناوری-کنسرسیوم یونیکد، سازمانی خصوصی که استانداردهای مربوط به استفاده از اموجی ها را در سیستم های عامل تعیین می کند، اخیراً از مجموعه اموجی های تازه ای رونمایی کرده که احتمالاً طی سال آتی میلادی، شاهد فراگیری شان خواهیم بود. لیست تازه یونیکد هنوز کامل نیست و تصمیمات نهایی درباره اموجی های سال ۲۰۱۸، طی مراسمی در ماه ژانویه اعلام خواهد شد. هنگامی که با این اموجی ها موافقت شود، در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ شاهد ورودشان به دیوایس های کاربران خواهیم بود.

 

در حال حاضر، لیست یونیکد بیش از ۱۰۰ اموجی را شامل می شود اما بسیاری از آنها احتمالاً روشنایی روز را در دو سیستم عامل اندروید و iOS نخواهند دید. از جمله اموجی های جدید می توان به ابرقهرمان، شرور بزرگ، مرد و زنی با موهای قرمز رنگ، سرگیجه، پا، دندان، عینک دودی، لابستر و پرچم دزدان دریایی اشاره کرد.

 

سه اموجی بالا، از همین حالا از لیست یونیکد خط خورده اند

گذشته از اموجی های جدیدی که نیازمند تاییدیه یونیکد هستند، این سازمان قابلیت دیگری را هم مورد بررسی قرار داده: پشتیبانی از اموجی های پشت و رو شونده. اموجی هایی که به سمت راست یا چپ مایل هستند، می توانند به سمت دیگر نیز متمایل باشند؛ اما افزودن این قابلیت هنوز مشخص نیست، زیرا این تغییر کوچک در اموجی ها، ممکن است در پلتفرم های تبادل پیام مختلف، تفاوت معنایی بزرگی ایجاد کند.

 

اموجی ها پشت و رو شونده

بدیهی است که برای مهیا شدن امکان استفاده از اموجی های پشت و رو شونده، اپل و گوگل باید پشتیبانی از آنها را در سیستم های عامل خود آغاز کنند و این پروسه سبب می شود تا دسترسی مردم به این دست از اموجی ها بیش از پیش به تعویق بیفتد.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر