در حال خواندن
ایمیل‌های تبریک سال نو را باز نکنید
0

کاربران”اینترنت” مراقب باشند که فایل‌های پیوست شده نامه‌های الکترونیکی (Email) خود را با عنوان کارت تبریک سال نو باز نکنند.
نود آی سی تی – کارشناسان هشدار داده‌اند با نزدیک شدن به سال نو، نامه‌های الکترونیکی ناشناس با فایل پیوست آلوده به ویروس برای بسیاری از کاربران اینترنت ارسال می‌شود که لازم است در این زمینه موارد امنیتی رعایت شود.
این ویروس توسط تعدادی از شرکت‌های امنیتی شناسایی شده با عنوان happy new year,its your card نیز مشاهده شده است.
یک کارشناس امنیت فناوری اطلاعات در این زمینه گفت: همواره با نزدیک شدن به مناسبت‌های خاص مانند سال نو یا برخی اعیاد ملی و مذهبی نامه‌های الکترونیکی آلوده به ویروس یا برنامه‌های جاسوسی برای کاربران اینترنت ارسال می‌شود.
مهدی بهروزی افزود: بیشتر این نامه‌ها از سوی افراد ناشناس و تعدادی نیز از سوی گروه‌های شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر این ویروس‌ها،‌ ارتقا یافته است، بیان کرد: در بیشتر موارد، سرویس‌های ارایه دهنده پست الکترونیکی قادر به شناسایی و پاک کردن آنها نیست.
به گفته وی، به طور معمول این ویروس‌ها پس از آلوده شدن تعداد زیادی از سیستم‌های رایانه ای توسط شرکت‌های امنیتی یا سرویس‌های خدمات دهنده شناسایی می‌شود.
این کارشناس با بیان اینکه فایل‌های آلوده در نامه‌های الکترونیکی به سه دسته تقسیم می‌شود، گفت: دسته اول فقط برای خرابکاری و آلوده کردن تعداد زیادی از رایانه‌ها تولید و منتشر شده است.
بهروزی، دسته دوم را شامل برنامه‌های جاسوسی دانست که هدف اصلی آن پیدا کردن شناسه‌ها و رمزهای عبور انواع سرویس‌ها مانند پست الکترونیکی و حساب بانکی است.
وی دسته سوم را شامل ویروس‌ها یا جاسوس افزارهایی دانست که تعداد زیادی از رایانه‌ها را به عنوان قربانی آلوده می کند.
وی افزود: در این حالت، سیستم‌های رایانه ای آلوده شده (Bot) به عنوان منبعی برای انجام حملات ساختار یافته دیگر استفاده می‌شود.
این کارشناس درباره نامه‌های الکترونیکی دریافت شده از سوی گروه‌های اینترنتی گفت: بیشتر این گروه‌ها توسط افراد غیرحرفه‌ای مدیریت می‌شود و به همین دلیل نفوذ به آنها و ارسال نامه‌های آلوده از طریق آن، کار چندان مشکلی نیست.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر