در حال خواندن
ایرادهای کاهش ۲۰درصدی تعرفه اینترنت
0

یک کارشناس درباره مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت پهنای باند اینترنت برای بعضی از شرکت‌ها گفت: این طرح اشکالات عمده و بسیاری دارد که یکی از آن‌ها تبعیضی است که بین شرکت‌ها قائل شده‌اند و این تبعیض باعث نارضایتی کاربران برخی از این شرکت‌ها خواهد شد.
علی ملکی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: درحقیقت این مصوبه یک حالت همگن را به حالتی ناهمگن تبدیل می‌کند و دوگانگی و تضادی بین شرکت‌های PAP، ISPها و ISDPها بوجود می‌آید. وی ادامه داد: ممکن است با خود بگویند که PAPها بصورت مستقیم سرویس را به کاربران ارائه می‌کنند، درحالی که بعضی از شرکت‌های ISP و ISDP با اجاره پورت‌های مخصوص به کاربران خانگی، سرویس دهی می‌کنند. پس در اینجا حق بعضی از کاربران خانگی ضایع خواهد شد. این عضو سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران در ادامه به از بین رفتن مشتریان شرکت‌های ISP و ISDP اشاره کرد و افزود: دیدگاهی بالا دستی وجود دارد که این نتیجه را به دنبال خواهد داشت. ممکن است بگویند که ISPها و ISDPها به شرکت‌های بزرگ سرویس می‌دهند و نباید تخفیف بگیرند. اما مگر خود شرکت‌ها از افراد تشکیل نشده‌اند و به آن‌ها سرویس نمی‌دهند؟ حال خود شرکت‌های بزرگ هم وقتی ببینند قیمت بعضی از شرکت‌ها پایین‌تر است، سرویس مورد نظر خود را از PAPها تهیه می‌کنند و این باعث از بین رفتن تعدادی از شرکت‌ها می‌شود. ملکی تاکید کرد: به علاوه هیچ قانونی وجود ندارد که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به کاربر نهایی، پهنای باند خود را مانند شرکت‌های ISP و ISTP در اختیار سایر شرکت‌های بزرگ بگذارند. درحقیقت PAPها می‌توانند همان امکانات را با ۲۰ درصد قیمت پایین‌تر ارائه دهند که این عادلانه نیست. این کارشناس در پایان تفاوت قیمت سرویس‌ها را عاملی برای نابودی بعضی از شرکت‌های اینترنتی دانست و گفت: خریدار به دنبال جنس ارزان است حال چه تجاری باشد چه کاربر نهایی و به سمت قشری خاصی از شرکت‌ها جلب می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر