در حال خواندن
اگر اطلاعات مدیریت می‌شد، مشکلات پیش نمی‌آمد
0

شبکه ملی امور مالیاتی با حضور وزیران ارتباطات و اقتصاد افتتاح شد و در جریان رونمایی از این شبکه وزیر ICT، وزیر اقتصاد را خطاب قرار داده و عنوان کرد:‌ اگر مدیریت اطلاعات پیش از این انجام می‌گرفت، بسیاری از مشکلات حل می‌شد.
نود آی سی تی – رضا تقی‌پور در مراسم افتتاح شبکه ملی امور مالیاتی اظهار کرد: امروزه بسیاری از حمل و نقل‌ها و ترددهای درون شهری با بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات قابل حذف هستند. در حالی که این زمانی جزو آرزوها بوده که ما بتوانیم شبکه‌ای قوی داشته باشیم و آمار و اطلاعتمان به صورت یکپارچه برروی این شبکه قرار بگیرد.
وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر نقش محوری مالیات در روند توسعه کشور یادآور شد: امروز می‌توان با بهره گیری از متا دیتاها، حجم اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد را به خوبی مدیریت کرد.
وی ادامه داد: اکنون نباید این گونه باشد که در دوره یک مدیر قانونی و مدلی اجرا شود و بعد این مدل رها شود. حال با راه اندازی شبکه‌های الکترونیکی می توان شیوه‌ای پیدا کرد که این مشکل برطرف شود.
تقی‌پور ادامه داد: امروز اقتصاد ما از این موضوع رنج می‌برد و اگر مدیریت اطلاعات پیش از این صورت می‌گرفت بسیاری از مشکلات حل می‌شد.
وی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: هر کجا که اطلاعات به شکل ناقص و پراکنده و بدون هماهنگی جمع‌آوری شود، در آن عرصه مشکلی جدی ایجاد خواهد شد. اما خوشبختانه اکنون با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که این مشکلات برطرف شوند.
او در عین حال عنوان کرد: چند سال پیش وقتی از شبکه‌ای ۲۲۰ گیگا یا مگابیتی صحبت می‌کردیم، حرف از این بود که آیا می‌توان چنین شبکه‌ای را ایجاد کرد اکنون ما شبکه‌ای با پنج برابر این ظرفیت داریم و فاز اولیه این شبکه مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات همچنین به افتتاح سامانه الکترونیک در زمینه مالیات اشاره کرد و یادآور شد: فکر نمی‌کنم پس از راه‌اندازی این شبکه نارضایتی در این زمینه وجود داشته باشد. در واقع به نظر می‌رسد با راه‌اندازی این سامانه درصد نارضایتی‌ها در زمینه مالیات به صفر برسد.
تقی‌پور همچنین یادآور شد: وزارت ارتباطات پیش از این نیز با اجرای الکترونیکی طرح‌های بزرگی از جمله کارتهای سوخت توانسته است هزینه‌های کشور را به طور چشمگیری کاهش دهد.
وی ادامه داد: زمانی که برای الکترونیک شدن کارت‌های سوخت حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان هزینه شد، بسیاری از رقم بالای هزینه‌ها گلایه کرده‌اند. اما این هزینه ظرف ۱۴ روز برگشت و از آن زمان به بعد کشور به طور دائم در این زمینه سود کرده‌ است.
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که سامانه‌های الکترونیکی می‌توانند نقش بزرگی در مدیریت اقتصادی کشور برعهده داشته باشند، یادآور شد: در صورت راه‌اندازی این سامانه‌ها شفافیت در امور اقتصادی بیشتر خواهد شد.
به گزارش ایسنا، شبکه ملی امور مالیاتی شبکه‌ای است که به واسطه آن ۳۱ استان و ۵۰۱ شهر کشور به یکدیگر به تهران سایر مراکز استان‌ها متصل می‌شوند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر