در حال خواندن
اچ پی: رایانه‌ای جدید تولید کردیم
0

شرکت اچ پی پلاتفورم رایانه‌ای جدیدی عرضه کرده و مدعی شده با عرضه این محصول رایانه‌ها را از نو اختراع کرده است. پلاتفورم این شرکت ماشین یا Machine نام گرفته است.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، مگ ویتمن مدیر عامل این شرکت از عرضه این محصول تازه در همایش دیسکاور این شرکت خبر داده و مدعی شده اچ پی راه جدیدی برای پردازش رایانه‌ای ابداع کرده که به طور ریشه‌ای با نحوه عملکرد رایانه‌های فعلی متفاوت است.وی افزوده که  اختراع ماشین همه چیز را تغییر خواهد داد. به گفته او رایانه جدید ساخت این شرکت ترکیبی از سخت افزار، یک سیستم عامل متن باز در حال طراحی و فناوری خاصی موسوم به silicon photonics است که با استفاده از آن می توان پهنای باند را با استفاده از فیبر نوری به جای سیم های مسی افزایش داد.در این رایانه ها از فناوری دیگری به نام memristor که ظرفیت حافظه رایانه های شخصی را بالاتر می برد هم استفاده شده است. فناوری memristor اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط محققان این شرکت به کار گرفته شد.قرار است سیستم عامل این رایانه تا سال ۲۰۱۵ تکمیل شود و نسخه بتای آن تا سال ۲۰۱۷ در دسترس قرار بگیرد. همچنین خود این رایانه در سال ۲۰۱۹ به طور رسمی عرضه خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر